Pregled bibliografske jedinice broj: 1047697
Utječu li izvannastavne sportske aktivnosti na razvoj motoričkih vještina učenika primarnog obrazovanja?
Utječu li izvannastavne sportske aktivnosti na razvoj motoričkih vještina učenika primarnog obrazovanja? // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 65 (2019), 1-2; 123-130 doi:.org/10.32903/zs.65.1-2.9 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1047697 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utječu li izvannastavne sportske aktivnosti na razvoj motoričkih vještina učenika primarnog obrazovanja?
(Do the Extracurricular Sports Activities Influence the Development of Motor Skills of Primary School Children?)
Autori
Tomac, Zvonimir
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 65
(2019), 1-2;
123-130
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
primarno obrazovanje, izvannastavne sportske aktivnosti, motoričke vještine
(primary education, extracurricular sports activities, motor skills)
Sažetak
Izvannastavne aktivnosti u osnovnoj školi organiziraju se u svrhu zadovoljenja različitih potreba i interesa učenika i provode se u sedam različitih područja kojima pripada i tjelesno i zdravstveno područje. Izvanškolske sportske aktivnosti realiziraju se izvan škole, obično u sportskim klubovima. Njihov je cilj dodatni utjecaj na razvoj antropoloških obilježja učenika te stjecanje novih teorijskih i praktičnih znanja iz izborne aktivnosti (Caput Jogunica i Barić, 2015). Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi utječu li dodatne izvannastavne sportske aktivnosti na razvoj motoričkih vještina djece u razrednoj nastavi. Na uzorku od 55 učenika i učenica 3. i 4. razreda primarnog obrazovanja, koji je podijeljen na dva subuzorka s obzirom na uključenost u sportske programe, primijenjen je mjerni instrument Bruininks-Oseretsky testa (2. izdanje), skraćena inačica, kojim su se procjenjivale motoričke vještine učenika. Rezultati su pokazali kako u većini varijabli nema značajnih razlika između skupina sudionika, ali učenici koji nisu uključeni u dodatne izvannastavne i izvanškolske sportske aktivnosti postižu bolje rezultate u jednoj manipulativnoj vještini (vođenje lopte ; Z=2, 68, p=0, 01) te dvije grube motoričke vještine (sklekovi ; Z=281, p=0, 00 ; podizanje trupa Z 2, 06, p=0, 04).
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Zvonimir Tomac
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA International Bibliography, New York, USA Education Research Complete EBSCO Publishing, Editorial Department, Massachusetts, USA Emerald Management Reviews database, United Kingdom Ulrich Serials Analysis System, USA