Pregled bibliografske jedinice broj: 1047572
Modeli digitalne zrelosti poduzeća - objašnjenje, pregled literature i analiza
Modeli digitalne zrelosti poduzeća - objašnjenje, pregled literature i analiza // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo, 9 (2019), 2; 72-84 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1047572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli digitalne zrelosti poduzeća - objašnjenje, pregled literature i analiza
(DIGITAL MATURITY MODELS - EXPLANATION, LITERATURE REVIEW AND ANALYSIS)
Autori
Kruljac, Žarko ; Knežević, Danijel
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo (1849-7845) 9
(2019), 2;
72-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
digitalna transformacija poduzeća ; modeli digitalne zrelosti poduzeća ; pregled literature
(digital transformation ; digital maturity models ; literature review)
Sažetak
Posljednjih nekoliko godina raste zainteresiranost istraživača za istraživanjima područja digitalne transformacije poslovanja i modela digitalne zrelosti poduzeća. Digitalna transformacija zahvatila je veliki broj poduzeća iz različitih industrija zbog čega i modeli zrelosti poduzeća postaju sve značajniji. U literaturi je identificiran značajan broj modela zrelosti (preko 150 prema dostupnoj literaturi), međutim, samo manji dio odnosi se na modele koji istražuju digitalnu zrelost poduzeća. Glavni cilj rada je dati relevantan pregled literature i analizu modela digitalne zrelosti poduzeća kako bi se na temelju rezultata analize mogao dobiti uvid u područja koja se mogu poboljšati, što bi bio korak u smjeru standardizacije modela digitalne zrelosti poduzeća. Ostali ciljevi rada su objasniti ulogu modela digitalne zrelosti poduzeća u procesu digitalne transformacije poslovanja kao i definirati modele digitalne zrelosti poduzeća. Pregledom literature utvrđen je 21 model digitalne zrelosti poduzeća koji je i analiziran. Doprinos rada ogleda se ne samo u analizi identificiranih modela digitalne zrelosti poduzeća, već i temeljem istraživanja proširenjem dodatnim informacijama (primjerice, postojanjem faktora, podfaktora (indikatora) i procesa mjerenja zrelosti) i kao takva je novost u literaturi. Autori na sveobuhvatan način analiziraju modele digitalne zrelosti poduzeća ukazujući na pojedinačne nedostatke u odnosu na ključne preporuke dizajniranja modela zrelosti poduzeća. Također, analizom nedostataka u odnosu na preporuke dizajniranja modela zrelosti poduzeća autori procjenjuju znanstveni doprinos i moguću znanstvenu primjenu pojedinih modela digitalne zrelosti poduzeća. Analizom je utvrđeno da postoje značajni nedostaci u istraživanjima modela digitalne zrelosti poduzeća kao i to da su postojeći modeli uglavnom deskriptivni i linearni, ali i da modelima nedostaje veća povezanost s teorijom. Na temelju analize dane su i preporuke za budući razvoj modela procjene digitalne transformacije poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski