Pregled bibliografske jedinice broj: 1047540
Komunikacija nefinancijskih utjecaja poduzeća u Hrvatskoj
Komunikacija nefinancijskih utjecaja poduzeća u Hrvatskoj // Život u digitalnom dobu: društveni aspekti, Zbornik radova, druga međunarodna znanstveno- stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Grmuša, Tanja (ur.).
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016. str. 81-81 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1047540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija nefinancijskih utjecaja poduzeća u Hrvatskoj
(Communication of Nonfinacial Impacts of Companies in Croatia)
Autori
Matešić, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Život u digitalnom dobu: društveni aspekti, Zbornik radova, druga međunarodna znanstveno- stručna konferencija iz marketinga i komunikacija
/ Grmuša, Tanja - Zagreb : Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016, 81-81
ISBN
978-953-57657-8-3
Skup
Život u digitalnom dobu: društveni aspekti, Druga međunarodna znanstveno- stručna konferencija iz marketinga i komunikacija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.03.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje, nefinancijsko izvještavanje, Indeks DOP-a, poduzeća, transparentnost, izvješće
(corporate social responsibility, nonfinancial reporting, CSR Index, companies, transparency, report)
Sažetak
Od 1. siječnja 2015. godine na snazi je Direktiva o nefinancijskom izvještavanju Europske unije koja propisuje obvezu izvještavanja o nefinancijskim utjecajima za poduzeća veća od 500 zaposlenih. Ovaj propis snažno je pojačao interes za izvještavanjem hrvatskih poduzeća. Iako je broj nefinancijskih izvještaja u Hrvatskoj relativno ograničen, u ovom radu pozabavili smo se pregledom dostupnih izvješća o nefinancijskim utjecajima (izvješća o društvenoj odgovornosti ili izvješća o održivosti), kako onih koja prate Smjernice globalne inicijative za izvještavanje (GRI – Global reporting initiative), tako i onih rađenih kao obveza članstva inicijative UN Global Compact. Cilj je ovog pregleda procijeniti razinu i kvalitetu primjene društveno odgovornog poslovanja (DOP) u hrvatskom gospodarstvu kroz razinu i kvalitetu izvještavanja o nefinancijskim utjecajima, načine izvještavanja, kvalitetu iznesenih informacija te razinu deklarativnosti. Osim ovog izvora informacija o načinu komunikacije nefinancijskih utjecaja, korišteni su podaci metodologije Indeksa DOP-a koju svake godine provode Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR), a koja ima za cilj vrednovati poduzeća temeljem njihovog utjecaja u području društvene odgovornosti i transparentne objave informacija o nefinancijskim utjecajima. Indeks DOP-a metodologija je koja korištenjem niza kriterija koji su objedinjeni upitnikom u on-line aplikaciji procjenjuje društvenu odgovornost poduzeća u Hrvatskoj. Analizirani su odgovori upitnika iz 2015. godine, a cilj je bio procijeniti kvalitetu informacija, razinu deklarativnosti koja se koristi i razumijevanje koncepta društvene odgovornosti. U zaključnim razmatranjima definirani su uočeni problemi u primjeni društveno odgovornog poslovanja, problemi s razumijevanjem ciljeva i svrhe izvještavanja i izrade izvješća te je napravljen pregled preporuka kako unaprijediti proces izvještavanja o nefinancijskim utjecajima s ciljem transparentnog poslovanja i snažnije primjene DOP-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija