Pregled bibliografske jedinice broj: 1047278
Zajčeva opera Primorka (1901) i njegova ideja „glazbene drame“
Zajčeva opera Primorka (1901) i njegova ideja „glazbene drame“ // Ivan Zajc (1832-2924). Glazbene migracije i kulturni transferi u srednjoj Europi i šire u 'dugom' 19. stoljeću / Ivan Zajc (1832-2924). Musical Migrations and Cultural Transfers in the 'Long' 19th Century in Central Europe and Beyond / Tuksar, Stanislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2016. str. 47-57
CROSBI ID: 1047278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zajčeva opera Primorka (1901) i njegova ideja „glazbene drame“
(Zajc's Opera Primorka (The Girl from Primorje, 1901) and His Idea of „Musical Drama“)
Autori
Katalinić, Vjera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Ivan Zajc (1832-2924). Glazbene migracije i kulturni transferi u srednjoj Europi i šire u 'dugom' 19. stoljeću / Ivan Zajc (1832-2924). Musical Migrations and Cultural Transfers in the 'Long' 19th Century in Central Europe and Beyond
Urednik/ci
Tuksar, Stanislav
Izdavač
Hrvatsko muzikološko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
47-57
ISBN
978-953-6090-56-3
Ključne riječi
Ivan Zajc, opera, Primorka, glazbena drama
(Ivan Zajc, Opera, The Girl from Primorje, musical drama)
Sažetak
Dvočinka Primorka Ivana Zajca (1832-1914) skladana je 1899. (op. 870), a praizvedena na samome početku sezone 1901/1902. Autor libreta je Ivan Trnski (1819-1910), jedan od najistaknutijih pjesnika Hrvatskog narodnog preporoda. Zajedničko djelo dvojice vremešnih umjetnika nije bilo dobro primljeno: opera je izvedena svega dvaput, očito zbog lošeg odaziva publike, iako je kritika pokazala više razumijevanja za nj. Skladana je za veliki orkestar, ali relativno komorni vokalni sastav: četiri glavne i četiri sporedne pjevačke uloge te zbor. Razlog interesa za to djelo je Zajčevo karakteriziranje (i imenovanje) toga glazbeno- scenskog rada kao „glazbene drame“ – jedinstveno među Zajčevim izvedbama. Analizom ovoga djela uputit će se na Zajčevo shvaćanje tog pojma, među zagrebačkom publikom i kritikom toga doba vezanog uz Wagnerovo operno stvaralaštvo. Upozorit će se na njegove kvalitete i značajke, na raskorake u pristupu i realizaciji opere te na neke kvalifikacije koje su istaknute u novinskim napisima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti