Pregled bibliografske jedinice broj: 1047185
Odrednice stavova osmogodišnje djece i njihovih roditelja prema Romima
Odrednice stavova osmogodišnje djece i njihovih roditelja prema Romima // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 64 (2018), 2; 41-51 doi:10.32903/zs.64.2.3 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1047185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice stavova osmogodišnje djece i njihovih
roditelja prema Romima
(Determinants of Attitudes of Eight-Years-Old
Children and their Parents towards Roma)
Autori
Kalebić Maglica, Barbara ; Anić, Petra ; Horvat, Melita
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 64
(2018), 2;
41-51
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
djeca ; kontakt ; roditelji ; socijalna distanca ; stavovi prema Romima
(children ; contact ; parents ; social distance ; attitudes towards Roma)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati stav djece prema Romima ovisno o kontaktu koji imaju s tom stigmatiziranom skupinom i spolu djeteta. Također, ispitana je povezanost osobina ličnosti roditelja s vlastitim i dječjim stavovima prema Romima. U istraživanju je sudjelovalo 45 djevojčica i 61 dječak te njihovi roditelji. Polovica djece pohađa školu zajedno s pripadnicima romske etničke manjine, dok druga polovica djece pohađa školu bez ijednog Roma. Djeca i roditelji su ispunjavali Skalu socijalne distance prema Romima s time da su roditelji još ispunili Skalu autoritarnosti i Petofaktorski upitnik ličnosti. Dobiveni rezultati pokazuju da dječaci koji pohađaju školu bez Roma imaju veću socijalnu distancu od djevojčica iz iste škole, no kada pohađaju školu skupa s Romima, situacija je obrnuta. Roditeljsku socijalnu distancu moguće je predvidjeti na temelju škole koju dijete polazi i autoritarnosti, a dječju socijalnu distancu na temelju škole koju djeca pohađaju te na temelju ekstraverzije njihovih roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija