Pregled bibliografske jedinice broj: 1046978
USALI – pretpostavka primjene operativnih ključnih pokazatelja poslovanja u hotelijerstvu
USALI – pretpostavka primjene operativnih ključnih pokazatelja poslovanja u hotelijerstvu // Kontroling, financije, menadžment, (2018), 8; 44-47 (domaća recenzija, stručni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1046978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
USALI – pretpostavka primjene operativnih ključnih
pokazatelja poslovanja u hotelijerstvu
(USALI -precondition for application of KPIs in the
hospitality industry)
Autori
Janković, Sandra ; Palma, Sebastian
Izvornik
Kontroling, financije, menadžment (2459-9204)
(2018), 8;
44-47
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, stručni rad, ostalo
Ključne riječi
USALI ; ključni pokazatelji poslovanja ; top i bottom line mjere
(USALI ; KPIs ; top and bottom line measures)
Sažetak
Kada govorino o operativnim ključnim pokazateljima u hotelijerstvu, tada ih obično dijelimo u dvije skupine: top-line performance measures odnosno pokazatelji bazirani na prihodima te bottom-line performance measures odnosno pokazatelji bazirani na ostvarenom rezultatu. Obe skupine pokazatelja iskazuju se na razini hotela ali i na razini pojedinih odjeljenja odnosno centara odgovornosti hotela, poput smještaja, hrane i pića, wellnessa, sporta i slično. Za razliku od pokazatelja koji se baziraju na financijskim izvještajima hotela odnosno bilance, računa dobiti i gubitka i izvještaja o novčanim tokovima, čije su stavke definirane računovodstvenim standardima koji se primjenjuju temeljem zakona o računovodstvu, operativni pokazatelji poslovanja baziraju se na internim izvještajima hotela. Kako bi se osigurala njihova jednoobraznost ali i usporedivost s okruženjem, neophodno je potrebno da hotel ima implementirane standarde izvještavanja u hotelijerstvu odnosno Uniform System of Accounts for Lodging Industry (USALI). Naime, još davne 1926. godine, udruga hotelijera grada New Yorka (Hotel Association of New York City) započela je s definiranjem standarda internog izvještavanja u hotelijerstvu. Prvo izdanje tadašnje edicije Unifrom System of Accounts for Hotels (USAH) je predstavljalo prvi uspješno organiziran pokušaj da hotelijerstvo definira vlastite standarde internog izvještavanja. Već tada se isticalo da je svrha ovih uputa međusobna usporedba pojedinih hotela grada New Yorka. Od davne 1926. godine pa do danas, pod nazivom Uniform System of Accounts for Lodging Industry (USALI), doživjeli su 11 izdanja, pokušavajući se kontinuirano prilagođavati zahtjevima poslovanja hotela kao i novim trendovima u financijskom izvještavanju. Stoga s punim pravom možemo reći, da sagledavajući računovodstvo kao jezik poslovanja, USALI omogućava hotelijerima razgovarati istim dijalektom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Sandra Janković
(autor)