Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1046975

Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti


Piuk, Josipa; Macuka, Ivana
Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti // Psihologijske teme, 28 (2019), 3; 621-643 doi:10.31820/pt.28.3.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1046975 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti
(Academic Success of Early Adolescents: The Role of Perfectionism, Adaptation and Parental Academic Involvement)

Autori
Piuk, Josipa ; Macuka, Ivana

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 28 (2019), 3; 621-643

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
školski uspjeh ; adolescenti ; akademska uključenost roditelja ; perfekcionizam ; ispitna anksioznost ; somatizacija
(academic success ; adolescents ; parenting academic involvement ; perfectionism ; test anxiety ; somatization)

Sažetak
S obzirom na isticanje važnosti visokoga školskog postignuća u našem društvu, potrebno je ispitati kako djeca doživljavaju roditeljska očekivanja vezana uz školsku uspješnost i kako se to odražava na njihov školski uspjeh. Preciznije, cilj je ovog istraživanja bio ispitati u kojoj mjeri sociodemografske karakteristike (spol i dob djeteta, obrazovanje roditelja), osobne karakteristike (adaptivni i neadaptivni perfekcionizam), psihološka prilagodba (ispitna anksioznost i somatizacija) te pojedini aspekti roditeljske akademske uključenosti (nadziranje, pomoć oko zadaće, komunikacija s djetetom te akademska očekivanja) pridonose objašnjenju školskog uspjeha mlađih adolescenata. Kako bi se ispitala percepcija adolescenata o razinama akademske uključenosti svojih roditelja, u sklopu je istraživanja preveden i validiran Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti (engl. Perceived Parental Educational Involvement – PPEI ; Carranza, You, Chhuoni i Hudley, 2009). U istraživanju je sudjelovalo 273 mlađih adolescenata, učenika petog do osmog razreda osnovne škole iz Splita. Konfirmatornom je faktorskom analizom potvrđena četverofaktorska struktura Upitnika percipirane roditeljske akademske uključenosti. Korelacijske analize upućuju na pozitivan odnos roditeljske akademske uključenosti i školskog postignuća adolescenata, odnosno adolescenti koji percipiraju akademska očekivanja svojih roditelja višima ostvaruju bolji školski uspjeh. Rezultati hijerarhijske regresijske analize upućuju na značajan doprinos spola, neadaptivnog perfekcionizma i akademskog očekivanja roditelja u objašnjenju školskog uspjeha adolescenata. Pri tome su akademska roditeljska očekivanja najznačajniji prediktor školskog uspjeha adolescenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ivana Macuka (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi

Citiraj ovu publikaciju:

Piuk, Josipa; Macuka, Ivana
Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti // Psihologijske teme, 28 (2019), 3; 621-643 doi:10.31820/pt.28.3.9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Piuk, J. & Macuka, I. (2019) Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti. Psihologijske teme, 28 (3), 621-643 doi:10.31820/pt.28.3.9.
@article{article, author = {Piuk, Josipa and Macuka, Ivana}, year = {2019}, pages = {621-643}, DOI = {10.31820/pt.28.3.9}, keywords = {\v{s}kolski uspjeh, adolescenti, akademska uklju\v{c}enost roditelja, perfekcionizam, ispitna anksioznost, somatizacija}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.28.3.9}, volume = {28}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {\v{S}kolski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uklju\v{c}enosti roditelja u \v{s}kolske aktivnosti}, keyword = {\v{s}kolski uspjeh, adolescenti, akademska uklju\v{c}enost roditelja, perfekcionizam, ispitna anksioznost, somatizacija} }
@article{article, author = {Piuk, Josipa and Macuka, Ivana}, year = {2019}, pages = {621-643}, DOI = {10.31820/pt.28.3.9}, keywords = {academic success, adolescents, parenting academic involvement, perfectionism, test anxiety, somatization}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.28.3.9}, volume = {28}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {Academic Success of Early Adolescents: The Role of Perfectionism, Adaptation and Parental Academic Involvement}, keyword = {academic success, adolescents, parenting academic involvement, perfectionism, test anxiety, somatization} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font