Pregled bibliografske jedinice broj: 1046736
Skrb za mentalno zdravlje u nastavi psihologije
Skrb za mentalno zdravlje u nastavi psihologije // Zbornik sažetaka Državni skup psihologa Otisci društvenih promjena u ponašanju djece i mladih / Crnić, S. ; Tuhtan Maras, T. ; Bradić, S. (ur.).
Rijeka, 2019. str. 35-35 (radionica, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1046736 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skrb za mentalno zdravlje u nastavi psihologije
(Mental health care in teaching psychology)
Autori
Štrucelj, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka Državni skup psihologa Otisci društvenih promjena u ponašanju djece i mladih
/ Crnić, S. ; Tuhtan Maras, T. ; Bradić, S. - Rijeka, 2019, 35-35
Skup
Stručni skup Otisci društvenih promjena u ponašanju djece i mladih
Mjesto i datum
Omiš, Hrvatska, 24.04.2019. - 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Ishodi, mentalno zdravlje, srednjoškolci, emocije, frustracija, stres
(Outcomes, mental health, high school students, emotions, frustration, stress)
Sažetak
Cilj: nakon radionice sudionici će moći opisati ishode cjeline Emocije i motivacija vezane za prevenciju i razumijevanje emocionalnih teškoća prema kurikulumu za nastavni predmet Psihologija, moći će prepoznati primjere dobre prakse kolega i one osobne te kreirati zadatke za učenike i metode rada, kao i ishode kojima se doprinosi ostvarivanju zadanih ishoda. U prvom dijelu opisat će se preporuke za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda za cjelinu Emocije i motivacija iz Domene B – ja iz kurikuluma za nastavni predmet Psihologija za gimnazije. Posebna će se pažnja posvetiti pojašnjenju ishoda vezanih za opisivanje, prepoznavanje i primjenu osobnih načina nošenja s emocijama, samoregulacije motivacije, procjene situacije i doživljaja stresa/frustracije te (ne)učinkovitih strategija nošenja sa stresom/frustracijom. U drugom dijelu bit će prikazan primjer obrade dijela nastavnog sadržaja i definiranja ishoda u skladu s onima zadanim u kurikulumu. S obzirom na to da je riječ o učestaloj problematici u srednjoškolaca, bit će riječi o ključnim pojmovima u razvoju i održavanju anksioznih poremećaja, depresivnosti i sniženog samopoštovanja prema kognitivno-bihevioralnom modelu s ciljem primjene u metodičkom oblikovanju nastave (usvajanje obrazaca ponašanja učenjem, održavanje teškoće izbjegavanjem izlaganja, kognitivne distorzije i sl.). Pojasnit će se povezanost ovih mehanizama s korištenjem neučinkovitih obrambenih mehanizama, kao i povezanost korištenja učinkovitih strategija s prevencijom razvoja mentalnih teškoća. U trećem dijelu govorit će se o metodičkom oblikovanju nastave kojim se doprinosi ostvarenju spomenutih ishoda navodeći primjere aktivnosti i prikaze zadaća učenika te osvrćući se na pravila definiranja ishoda nakon završene online edukacije u sustavu Loomen (virtualna učionica za stručne suradnike psihologe srednjih škola i nastavnike psihologije). U konačnici će sudionici razmijeniti primjere dobre prakse i osmišljavati nove zadatke za učenike i nastavne aktivnosti te definirati ishode s ciljem ostvarivanja ishoda zadanih kurikulumom. Pritom će se naglasak staviti na uključivanje spoznaja i iz drugih psihoterapijskih pravaca osim kognitivno- bihevioralnoga i stoga je poželjno da na radionici sudjeluju psiholozi s raznovrsnim psihoterapijskim edukacijama. Sve ideje sudionika nastale na radionici bit će objedinjene i dostupne za korištenje svim nastavnicima/nastavnicama psihologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija