Pregled bibliografske jedinice broj: 1046620
Mobilno novinarstvo i multimedijsko novinarstvo na društvenim mrežama
Mobilno novinarstvo i multimedijsko novinarstvo na društvenim mrežama // Informacijska tehnologija i mediji 2017 / Zekanović Korona, Ljiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2019. str. 121-132 (radionica, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1046620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mobilno novinarstvo i multimedijsko novinarstvo na
društvenim mrežama
(Mobile and multimedia journalism on social media)
Autori
Kovačević, Petra ; Šimić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Informacijska tehnologija i mediji 2017
/ Zekanović Korona, Ljiljana - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2019, 121-132
Skup
Ljetna škola "Informacijska tehnologija i mediji"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.08.2020. - 30.08.2020
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
mobilno novinarstvo ; multimedijsko novinarstvo ; društvene mreže ; video ; infografike ; GIF ; multimedijske forme
(mobile journalism ; multimedia journalism ; social media ; video ; infographics ; GIF ; multimedia formats ;)
Sažetak
Mobilno i multimedijsko novinarstvo širok je pojam koji svaka moderna redakcija pokušava iskoristiti kako bi ostavila svoj trag, i to upravo na društvenim mrežama. Kvalitetan sadržaj i dalje je ključ, a što se tiče forme, na društvenim mrežama formula za uspjeh u vrijeme pisanja ovog članka je – video. Na društvenim mrežama video je format koji je najviše dijeljen, i to daleko više od standardnih članaka (Reuters Digital Report 2017). U ovome prilogu objašnjene su neke od osnovnih karakteristika videa na društvenim mrežama – vizualna atraktivnost, korištenje titlova, informativnih grafika, animacija, kao i kraće trajanje. Pametni telefoni omogućuju jednostavniju i vremenski ekonomičniju proizvodnju vizualnih sadržaja, postajući za svakog novinara poput „elektroničkog švicarskog nožića“ (Briggs 2016) uz pomoć kojega mogu pripremiti, snimiti, montirati i objaviti priču na društvenim mrežama. Osim videa, neki sadržaji danas su prikazani kao multimedijske priče – kombinacija teksta, fotografija, videa, zvuka, grafika i interaktivnosti prezentirana na mrežnoj stranici. Članak donosi pregled multimedijskih mogućnosti i korisnih alata za novinare – savjete za izradu infografika, fotografija, kao i popularnih gifova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti