Pregled bibliografske jedinice broj: 1046609
Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001. postao 9/11
Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001. postao 9/11 // Politička misao : Croatian political science review, 51 (2014), 4; 117-141 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1046609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001.
postao 9/11
(Televised Public Drama: The Creation of 9/11)
Autori
Kovačević, Petra ; Perišin, Tena
Izvornik
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 51
(2014), 4;
117-141
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
9/11 ; teroristički napad ; javna drama ; televizijske vijesti ; televizija
(9/11 ; Terrorist Attack ; Public Drama ; News ; Television)
Sažetak
Utjecaj kapitalizma i komercijalizacije na medijske sisteme i njihove sadržaje, ali i publike predviđali su još njemački filozofi Max Horkheimer i Theodor Adorno prije gotovo sedamdeset godina. Danas su komodifikacija i glad za zabavom, spektaklom, šokom i emocijama intrinzične medijskoj ponudi i konzumaciji. U središtu je televizija i transformacija njene industrije vijesti u zapakirane visokoemotivne priče, nerijetko u nastavcima. Stvara se hibridna vrsta televizijskih vijesti – “javna drama” s elementima spektakla i emotivne veze s uživljenom publikom, prema medijskome stručnjaku Brianu Monahanu. Teroristički napad na SAD 11. rujna 2001. američki mainstream mediji pretvorili su u “9/11” – seriju dramatičnih i emotivnih priča koje su nametnule određene okvire shvaćanja tog događaja te se trajno urezale u kolektivno pamćenje. Moralni šok, čvrsta emotivna veza sa žrtvama napada, pretvaranje spasioca u heroja i veliki osjećaj ljubavi i zajedništva među Amerikancima, zajedno sa suosjećanjem čitavog svijeta, stvoreni su već u prvih nekoliko sati nakon napada. Naglasak je bio na emocijama, strahu i svojevrsnom spektaklu stalne krize, a vrlo malo na odgovornosti i kritičkoj evaluaciji razloga napada. Fokusi na ljudske tragedije, strah i paniku uronjeni su u širu priču o terorističkom napadu i prijetnji Americi. Televizija i njene slike imaju moć oblikovati i nametati okvire unutar kojih publika poima određene događaje, a nerijetko ti isti okviri mogu biti i dio objašnjenja koja daju političari, kao i povod za njihove postupke, primjerice u međunarodnoj političkoj areni – poput borbe protiv terorizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)