Pregled bibliografske jedinice broj: 1046505
Koncept i reprezentacija nevidljivog u umjetnosti 20. stoljeća – Neki primjeri
Koncept i reprezentacija nevidljivog u umjetnosti 20. stoljeća – Neki primjeri // Lik slike / Imaging the image, Zbornik radova s područja povijesti i teorije vizualnih umjetnosti /Teorijski dijalozi /Theoretical dialogues 2009.-2019. / Lah, Nataša ; Šuvaković, Miško ; Miščević, Nenad (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 111-119
CROSBI ID: 1046505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncept i reprezentacija nevidljivog u umjetnosti
20. stoljeća – Neki primjeri
(Concept and Representation of the Invisible in
20th-Century Art - Some Examples)
Autori
Elezović, Nadežda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Lik slike / Imaging the image, Zbornik radova s područja povijesti i teorije vizualnih umjetnosti /Teorijski dijalozi /Theoretical dialogues 2009.-2019.
Urednik/ci
Lah, Nataša ; Šuvaković, Miško ; Miščević, Nenad
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2019
Raspon stranica
111-119
ISBN
978-953-7975-88-3
ISSN
9537-975X
Ključne riječi
nevidljiva umjetnost, moderno apstraktno slikarstvo, postmoderna umjetnost, bihevioralna umjetnost
(The invisible art, modern abstract art, postmodern art, behavioral art)
Sažetak
Reprezentacija nevidljivog u umjetnosti 20. stoljeća se ostvaruje načelom redukcije kao centralnim postupkom odbacivanja materijalnosti u umjetnosti. Redukcijski postupak modernog apstraktnog slikarstva, te monokromnog slikarstva obojenog polja, dovodi se u vezu s iskazom nepredmetnog i nevidljivog posredstvom teorije umjetnike ili konotativnim značenjem djela sugeriranim u nazivlju djela. U umjetnosti postmodernizma redukcijski pristupi ostvaruju se strategijama dematerijalizacije umjetničkog objekta, kao centralnim postupkom koji sudjeluje u formiranju pojava minimalne, konceptualne te umjetnosti poststrukturalizma, o kojima je ovdje riječ. Pojava nevidljive umjetnosti odnosi se na postupke dematerijalizacije umjetničkog objekta do razine dokidanja fizičke materijalnosti, a egzistencijalni i bihevioralni čin propitivanja uzajamnih odnosa umjetnika zadobiva status nevidljive umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti