Pregled bibliografske jedinice broj: 1046452
Utjecaj kvalitete proizvoda ili usluge na odabir marke I lojalnost potrošača
Utjecaj kvalitete proizvoda ili usluge na odabir marke I lojalnost potrošača // Zbornik radova 19. međunarodnog simpozija o kvaliteti „Kvaliteta kao razvojni koncept“, Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, Plitvička jezera, Hrvatska, 21.-23.03.2018. / Drljača, Miroslav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko ruštvo menadžera kvalitete, 2018. str. 491-502 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1046452 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kvalitete proizvoda ili usluge na odabir marke I lojalnost potrošača
(The Impact of Quality of Product or Service on Brand Selection and Customers Loyalty)
Autori
Petar, Saša ; Marušić, Tajana ; Klopotan, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 19. međunarodnog simpozija o kvaliteti „Kvaliteta kao razvojni koncept“, Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, Plitvička jezera, Hrvatska, 21.-23.03.2018.
/ Drljača, Miroslav - Zagreb : Hrvatsko ruštvo menadžera kvalitete, 2018, 491-502
ISBN
978-953-8067-10-5
Skup
19. međunarodni simpozija o kvaliteti: Kvaliteta kao razvojni koncept = 19th International Symposium on Quality Quality as a concept of development
Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 21.03.2018. - 23.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta, marka, lojalnost
(quality, brand, loyalty)
Sažetak
Cilj ovog rada je naglasiti utjecaj kvalitete proizvoda ili usluge, kao jedne od najznačajnijih čimbenika u uspješnom upravljanju markom. Izrazitim napretkom tehnologije u posljednjih deset godina, a time i komunikacijskih kanala, gdje uz dosadašnje klasične kanale komunikacije (poput televizije i tiskanih medija) najznačajniji utjecaj na današnjeg potrošača i njegove odluke imaju digitalni mediji i društvene mreže. Unatoč tome i dalje je ostao jak utjecaj kvalitete i povjerenja u kvalitetu na odabir marke i lojalnost potrošača. Marka je i mješavina opipljivih i neopipljivih obilježja, odnosno zbroj predodžbi, zamisli i/ili ideja koje imaju potrošači ili korisnici o pojedinom proizvodu, usluzi ili poduzeću. Kao potrošači marke kojoj vjerujemo znači da se odluka o korištenju baš te marke temelji na povjerenju. Bez kvalitete nema povjerenja potrošača, bez njihovog povjerenja nema ni lojalnih potrošača, a bez lojalnih potrošača nema ni velikih marki. Kvaliteta je većinom prva asocijacija koju potrošači imaju kada pomisle na neki njima važan proizvod ili uslugu. U današnjem svijetu, gdje je prosječan potrošač „bombardiran“ sa stotinama poruka svaki dan kroz sve kanale komunikacije, kvaliteta je često odlučujuća stavka u donošenju odluke koji proizvod ili uslugu odabrati ili nastaviti koristiti. Vrijedi uvijek imati na umu da se iza svake uspješne marke krije odgovarajuća, najčešće visoka superiorna kvaliteta s obzirom na konkurentske proizvode (Vranešević T., 2007). Marke za korisnike imaju često važno emocionalno značenje. Ukoliko dođe do odstupanja u kvaliteti, dolazi i do narušavanja, a ponekad i prekida odnosa između marke i potrošača. Istraživanjem, koje bi se provelo na odabranom uzorku potrošača, istražio bi se utjecaj kvalitete proizvoda ili usluge na odabir marke, povjerenje u marku i lojalnost potrošača
Izvorni jezik
Hrvatski