Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1046238

Procjena slijepe i slabovidne djece s WISC-IV pri profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj: specifičnosti populacije i osnovni nalazi


Poljan, Ida; Žebec, Mislav Stjepan; Markotić, Anita; Manzoni, Lucija
Procjena slijepe i slabovidne djece s WISC-IV pri profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj: specifičnosti populacije i osnovni nalazi // 2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being / Pačić Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019. str. 121-121 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1046238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjena slijepe i slabovidne djece s WISC-IV pri profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj: specifičnosti populacije i osnovni nalazi
(Assessment of blind and visually impaired children with WISC-IV at professional orientation procedure in Republic of Croatia: Population Specificities and Basic Findings)

Autori
Poljan, Ida ; Žebec, Mislav Stjepan ; Markotić, Anita ; Manzoni, Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being / Pačić Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019, 121-121

ISBN
978-953-8014-36-9

Skup
2. međunarodni znanstveno-stručni skup: Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
slijepa i slabovidna djeca, relevantni čimbenici kognitivnog statusa, profesionalno usmjeravanje
(blind and visally impaired children, relevant factors of cognitive status, professional orientation)

Sažetak
Kognitivni status slijepe i slabovidne djece u RH nije sustavno istraživan od 1991., usprkos promjeni instrumenata procjene i oblika institucionalne potpore. Cilj istraživanja bio je pojasniti koji sve relevantni razvojni, medicinski i čimbenici socijalne potpore određuju izbor testova za kognitivnu procjenu slijepe i slabovidne djece prilikom profesionalnog usmjeravanja za srednjoškolsko obrazovanje te prikazati i protumačiti osnovne nalaze kognitivne procjene te djece po primjerenim subtestovima WISC-IV, primijenjenog u okviru redovne procjene Odjela integracije Centra za odgoj i obrazovanje „Vinko Bek“. Istraživanje je obuhvatilo 102 slijepe i slabovidne djece (51 djevojčica) u dobi od 12 do 16 godina, od kojih je slabovidnih bilo 68. Pri tom je 81 osoba testirana prvi puta, a svega jedna osoba treći puta. Obje skupine testirane su verbalnim i testovima radnog pamćenja, dok su slabovidni testirani standardnim WISC-IV postupkom uz dodatni subtest računanja. Rezultati su značajno niži od normi (izuzetak je jedan subtest radnog pamćenja), a usporedbom rezultata onih subtestova koje su rješavale obje skupine pokazalo se kako nema statistički značajne razlike između njih – neovisno, ili u interakciji s rednim brojem testiranja (neverbalne i testove brzine obrade podataka slijepi nisu mogli rješavati). S obzirom da su dobiveni rezultati mogli biti pod utjecajem relevantnih razvojnih, medicinskih i čimbenika socijalne potpore, analizirana je njihova razina kod slijepih i slabovidnih. U pogledu dobi nastanka oštećenja vida te dodatnih razvojnih teškoća dominantno biološke naravi, slijepi i slabovidni nisu se razlikovali. Razlika nije bila značajna niti u pogledu obiteljske i školske potpore, premda je bila izraženija kod slijepih. No, slijepi su značajno ranije krenuli u stručno praćenje i pomoć, te su u značajno većem postotku pohađali vrtić, što je moglo smanjiti razliku u kognitivnom statusu u odnosu na slabovidne. Riješenost subtestova kod slabovidnih je ujednačena, uz izuzetak nižih vrijednosti subtestova brzine obrade podataka. Riješenost subtestova kod slijepih također je ujednačena uz izuzetak viših vrijednosti testa raspona brojeva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)

Napomena
Rad je prihvaćen u postupak recenziranja za objavljivanje u knjizi kongresnih priopćenja



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mislav-Stjepan Žebec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Poljan, Ida; Žebec, Mislav Stjepan; Markotić, Anita; Manzoni, Lucija
Procjena slijepe i slabovidne djece s WISC-IV pri profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj: specifičnosti populacije i osnovni nalazi // 2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being / Pačić Turk, Ljiljana ; Knežević, Martina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019. str. 121-121 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Poljan, I., Žebec, M., Markotić, A. & Manzoni, L. (2019) Procjena slijepe i slabovidne djece s WISC-IV pri profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj: specifičnosti populacije i osnovni nalazi. U: Pačić Turk, L. & Knežević, M. (ur.)2nd International Scientific Conference Brain and Mind: Promoting Individual and Community Well-Being.
@article{article, author = {Poljan, Ida and \v{Z}ebec, Mislav Stjepan and Markoti\'{c}, Anita and Manzoni, Lucija}, year = {2019}, pages = {121-121}, keywords = {slijepa i slabovidna djeca, relevantni \v{c}imbenici kognitivnog statusa, profesionalno usmjeravanje}, isbn = {978-953-8014-36-9}, title = {Procjena slijepe i slabovidne djece s WISC-IV pri profesionalnom usmjeravanju u Republici Hrvatskoj: specifi\v{c}nosti populacije i osnovni nalazi}, keyword = {slijepa i slabovidna djeca, relevantni \v{c}imbenici kognitivnog statusa, profesionalno usmjeravanje}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Poljan, Ida and \v{Z}ebec, Mislav Stjepan and Markoti\'{c}, Anita and Manzoni, Lucija}, year = {2019}, pages = {121-121}, keywords = {blind and visally impaired children, relevant factors of cognitive status, professional orientation}, isbn = {978-953-8014-36-9}, title = {Assessment of blind and visually impaired children with WISC-IV at professional orientation procedure in Republic of Croatia: Population Specificities and Basic Findings}, keyword = {blind and visally impaired children, relevant factors of cognitive status, professional orientation}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font