Pregled bibliografske jedinice broj: 1046000
Isus Krist – most između Boga i čovjeka u djelu „Dijalog Božanske Providnosti“ svete Katarine Sijenske
Isus Krist – most između Boga i čovjeka u djelu „Dijalog Božanske Providnosti“ svete Katarine Sijenske // Uzvjerovah, zato besjedim (2 Kor 4, 13), Zbornik u čast prof. dr. sc. Josipa Balobana povodom 70. godine života / Šimunović, Josip ; Migles, Silvija (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost, 2019. str. 299-323
CROSBI ID: 1046000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Isus Krist – most između Boga i čovjeka u djelu „Dijalog Božanske Providnosti“ svete Katarine Sijenske
(Jesus Christ – the Bridge between God and the human being in the work „Dialogue of Divine Providence“ of saint Catherine of Siena)
Autori
Pehar, Marija ; Kevo, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Uzvjerovah, zato besjedim (2 Kor 4, 13), Zbornik u čast prof. dr. sc. Josipa Balobana povodom 70. godine života
Urednik/ci
Šimunović, Josip ; Migles, Silvija
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
299-323
ISBN
978-953-6420-20-9
Ključne riječi
Katarina Sijenska, Presveto Trojstvo, Isus Krist, Crkva, čovjek
(Catherine of Siena, Holy Trinity, Jesus Christ, Church, human being)
Sažetak
Sveta Katarina Sijenska, dominikanska trećoredica, mističarka i crkvena naučiteljica, iz svoga je duhovnoga iskustva iznjedrila kapitalno teološko djelo Dijalog Božanske providnosti. Ovo je kompleksno djelo odraz perihoretske isprepletenosti ne samo različitih teoloških grana, nego na savršen način odražava i međusobnu prožetost teologije i kršćanske egzistencije, osobito trinitarno-teološkoga nauka i njegova soteriološkoga usmjerenja. U ovome radu, koji se temelji na teološkoj analizi izvornoga teksta Dijaloga Božanske providnosti, upravo se pod vidom prožetosti teologije i soteriologije predstavlja prvenstveno trinitarni sadržaj toga djela. Pritom središnje mjesto zauzima predstavljanje i teološka analiza iznimno zanimljivoga i slikovitoga nauka o Isusu Kristu kao mostu između Boga i čovjeka, s naglaskom na otajstvu križa koje je u Katarininu djelu ključ razumijevanja božanske ljubavi prema čovjeku. A u tom se trinitarno-soteriološkom kontekstu onda iznosi i produhovljen kršćanski pogled na Crkvu. Radi boljega razumijevanja Katarinine misli, na početku se donosi kratak pregled povijesnoga i teološko-trinitarnoga konteksta u kojemu je ova velika crkvena naučiteljica živjela i u kojemu je njezino djelo nastalo, kao i kratko predstavljanje temeljnih odrednica Katarinine teologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
Napomena
Saint Catherine of Siena, a member of the Dominican Third Order, a mystic and Church teacher, produced a capital theological work based on her spiritual experience, “Dialogue of Divine Providence”. This complex work reflects perichoretic mesh of not only various theological disciplines, but also perfectly reflects mutual mesh of theology and Christian existence, especially the Trinitarian-theological teaching and its soteriological directedness. In this article, based on a theological analysis of the original text of “Dialogue of Divine Mercy”, the authors present primarily the Trinitarian contents of the work in the perspective of interconnectedness of theology and soteriology. The central place is given to presenting and theologically analysing the extremely interesting and picturesque teaching on Jesus Christ as the bridge between God and the human being, with an emphasis on the mystery of the cross that is the key to understanding divine love for the human being in Catherine’s work. In that Trinitarian-soteriological context, she also presents the spiritual Christian view of the Church. For the purpose of better understanding of Catherine’s thoughts, the article begins with a short review of the historical and theological-Trinitarian context in which this great teacher of the Church lived and in which her work originated, as well as a short review of fundamental determinants of Catherine’s theology.