Pregled bibliografske jedinice broj: 1045847
Koliko težina školske torbe utječe na držanje djece?
Koliko težina školske torbe utječe na držanje djece? // ZBORNIK NAUČNIH I STRUČNIH RADOVA – SPORT I ZDRAVLJE“ sa IV međunarodnog simpozijuma „Sport i zdravlje“ / Biberović, Alija (ur.).
Tuzla: Štamparija d.o.o. Off-Set Tuzla, 2011. str. 17-21 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1045847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koliko težina školske torbe utječe na držanje djece?
(How much does the weight of the school bag affect the posture of children?)
Autori
Prvan, Stipe ; Veršić, Šime
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
ZBORNIK NAUČNIH I STRUČNIH RADOVA – SPORT I ZDRAVLJE“ sa IV međunarodnog simpozijuma „Sport i zdravlje“
/ Biberović, Alija - Tuzla : Štamparija d.o.o. Off-Set Tuzla, 2011, 17-21
Skup
IV. međunarodni simpozijum „Sport i zdravlje“
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 24.06.2011. - 26.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
školska torba, tjelesno držanje, djeca
(school bag, body posture, children)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati utjecaj težine školske torbe sa različitim težinama na moguće nastanke nepravilnosti tjelesnog držanja koje ćemo ispitati putem promjene pozicija u referentnim točkama. Uzorak ispitanika obuhvaćao je jedan 3. razred koji broji 21 učenika osnovne škole. Za utvrđivanje tipova tjelesnih držanja koristili smo sagitalni pregled učenika i učenica. Uzorak varijabli za procjenu tjelesnog držanja očituje se kroz 5 referentnih točaka u sagitalnom pregledu ( glava, rame, zdjelica, kuk, koljeno). Mjerenje referentnih točaka tjelesnog držanja izvršeno je uz pomoć aparature koja je sadržavala fotoaparat te računalo sa programskim softverom „Posture Image Analyzer“. Cijeli postupak mjerenja je ponavljan tri puta te se mjerenje provodilo svakodnevno kroz radni tjedan (5 dana). Analizom varijance i grafovima prikazan je trend odstupanja svih referentnih točaka kojima je uzrok bio postepeno povećanje opterećenja u vidu školske torbe. Na temelju rezultata ovog istraživanja koje je provedeno na relativno malom uzorku ali sa različitim težinskim opterećenjima u obliku školske torbe (0%, 5%, 10%, 15% u odnosu na tjelesnu težinu svakog ispitanika) može se zaključiti da opterećenje djeci stvara problem i da im se nagibi prema referentnim točkama pogoršavaju. Međutim valja naglasiti kako je pogoršanje najznačajnije između točke bez opterećenja (0%) i prve točke sa opterećenjem (5%) dok nagibi nakon točke od 5% i nisu toliko značajni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija