Pregled bibliografske jedinice broj: 1045574
Integracija emocionalne inteligencije u nastavu književnosti
Integracija emocionalne inteligencije u nastavu književnosti // 5th International Conference on Language, Literature and Culture in Education, LLCE 2018, Vienna 2018. / Danek, Ján ; Sirotová, Mariana ; Michvocíková, Veronika (ur.).
Offenbach: KIRSCH-Verlag, 2019. str. 130-156 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1045574 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracija emocionalne inteligencije u nastavu
književnosti
(Integrating emotional intelligence into literature
classes)
Autori
Brigita, Miličić ; Sabljić, Jakov
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
5th International Conference on Language, Literature and Culture in Education, LLCE 2018, Vienna 2018.
/ Danek, Ján ; Sirotová, Mariana ; Michvocíková, Veronika - Offenbach : KIRSCH-Verlag, 2019, 130-156
ISBN
978-3-943906-51-6
Skup
5th International Conference on Language, Literature and Culture in Education
Mjesto i datum
Beč, Austrija, 05.09.2018. - 07.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava književnosti, emocionalna inteligencija, metodika, akcijsko istraživanje
(literature classes, emotional intelligence, teaching methodology, action research)
Sažetak
Emocionalna inteligencija jest skup sposobnosti koje čovjeku omogućavaju svakodnevno normalno funkcioniranje i uspješno suočavanje s raznim poteškoćama. Potrebno je od najranije dobi poticati razvoj vještina emocionalne inteligencije u obitelji, a zatim i u školi. Znanstvenici naglašavaju važnost razvoja vještina emocionalne inteligencije u nastavi, ali malo ih donosi konkretne načine i postupke kojima bi se poticao emocionalni razvoj učenika. Ovaj rad bavi se načinima intergracije emocionalne inteligencije u nastavu književnosti. Teorijski se objašnjava pojam i važnost emocionalne inteligencije i mogućnost razvoja vještina emocionalne inteligencije u nastavi. Potom se prikazuje akcijsko istraživanje koje je provedeno u dvjema osječkim školama u Hrvatskoj. Istraživanjem se ispituje usvojenost pojedinih vještina emocionalne inteligencije kod učenika i učinkovitost nekih metodičkih postupaka u poboljšanju vještina emocionalne inteligencije u nastavi književnosti. Osim toga prikazuju se rezultati internetske ankete koju su u Hrvatskoj ispunjavali učenici četvrtih razreda županjske gimnazije i osječki studenti Filozofskog fakulteta, Građevinskog fakulteta, Prehrambeno-tehnološkog fakulteta, Odjela za matematiku, Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti i Pravnog fakulteta. Anketom se kod ispitanika utvrđuju sljedeće vještine emocionalne inteligencije: prepoznavanje, razumijevanje i upravljanje vlastitim emocijama, empatija, prepoznavanje i razumijevanje emocija lirskoga subjekta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti