Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1045533

(Multi)medijski metodički sustav u poučavanju i učenjuhrvatskoga jezika i književnosti


Visinko, Karol
(Multi)medijski metodički sustav u poučavanju i učenjuhrvatskoga jezika i književnosti // 7. hrvatski slavistički kongres: Knjiga sažetaka.
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2019. str. 192-193 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1045533 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
(Multi)medijski metodički sustav u poučavanju i učenjuhrvatskoga jezika i književnosti
(A (multi)media methodological system in tutoring and teaching of Croatian language and literature)

Autori
Visinko, Karol

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
7. hrvatski slavistički kongres: Knjiga sažetaka. / - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2019, 192-193

ISBN
978-953-296-181-2

Skup
Sedmi hrvatski slavistički kongres

Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 25.09.2019. - 28.09.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
poučavanje i učenje hrvatskog jezika i književnosti ; metodički sustavi ; (multi)medijski metodički sustav
(tutoring and teaching of Croatian language and literature ; methodological systems ; (multi)media methodological system)

Sažetak
U metodičkoj su teoriji za područje hrvatskoga jezika i književnosti temeljito prikazani i obrađeni sljedeći metodički sustavi: dogmatsko- reproduktivni, reproduktivno-eksplikativni, interpretativno-analitički, analitičko- eksplikativni, problemsko-stvaralački i korelacijsko-integracijski (Rosandić 1986. ; Težak 1996). Počam od sedamdesetih godina prošloga stoljeća, navedeni se metodički sustavi primjenjuju u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika i književnosti. Metodička teorija ponajprije upućuje na vrijednosti interpretativno- analitičkoga i problemsko-stvaralačkog metodičkog sustava u nastavi književnosti (Rosandić 1975, 1976 ; Rosandić ; Šicel 1970 ; Težak 1977) te analitičko-eksplikativnog i problemsko- stvaralačkog metodičkog sustava u nastavi hrvatskoga jezika i jezičnoga izražavanja (Silić ; Rosandić 1973 ; Težak 1980). Na uspostavljenim teorijskim temeljima u nastavi se književnosti umnogome razvija školska interpretacija i problemska nastava (npr. Kajić 1980 ; Lagumdžija 1991), dok se u nastavi hrvatskoga jezika i jezičnoga izražavanja razvijaju sastavnice analitičko- eksplikativnoga i problemsko- stvaralačkog metodičkog sustava (npr. Duraković 1985 ; Gudelj-Velaga 1990 ; Pavličević-Franić 2005 ; Visinko 2010). Iznimno se zahtjevnim pokazao korelacijsko--integracijski metodički sustav koji se istraživao pretežito u nastavi književnosti (Diklić 1989 ; Kajić 199. ; Visinko 1993 ; Pintarić 1997). U novijoj se metodičkoj literaturi proširuje popis metodičkih sustava u skladu sa suvremenim potrebama i interesima. Riječ je o komunikacijskome, otvorenom, timskom i multimedijskom metodičkom sustavu u nastavi književnosti (Rosandić 2005). U radu je u središtu pozornosti multimedijski metodički sustav, i to ne samo u nastavi književnosti. Objašnjava se odnos medijskoga i multimedijskoga, što je razvidno u pisanju pojma (multi)medijski. Opisuju se i popisuju obilježja i vrednuje primjena (multi)medijskoga metodičkog sustava u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika i književnosti. Teorijsko istraživanje polazi od zahtjeva za medijskim sadržajima u kurikulu (2019), zatim potrebom za digitalnom kompetencijom kao jednom od osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje (Visinko 2014) te sastavnica multimedijske didaktike (Matijević i Topolovčan 2017). Rad potvrđuje nužnost, važnost i vrijednost (multi)medijskoga metodičkog sustava u procesu razvijanja učenikove i učiteljeve/nastavnikove digitalne kompetencije, ali i upozorava na opasnost od nefunkcionalne primjene toga sustava. Cjelovita teorijska obradba trebala bi osigurati (multi)medijskomu metodičkom sustavu primjereno mjesto među ostalim metodičkim sustavima jezičnoga i književnoga odgoja i obrazovanja te poticati razvijanje njegove funkcionalne uporabe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Karol Visinko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Visinko, Karol
(Multi)medijski metodički sustav u poučavanju i učenjuhrvatskoga jezika i književnosti // 7. hrvatski slavistički kongres: Knjiga sažetaka.
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2019. str. 192-193 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Visinko, K. (2019) (Multi)medijski metodički sustav u poučavanju i učenjuhrvatskoga jezika i književnosti. U: 7. hrvatski slavistički kongres: Knjiga sažetaka..
@article{article, author = {Visinko, Karol}, year = {2019}, pages = {192-193}, keywords = {pou\v{c}avanje i u\v{c}enje hrvatskog jezika i knji\v{z}evnosti, metodi\v{c}ki sustavi, (multi)medijski metodi\v{c}ki sustav}, isbn = {978-953-296-181-2}, title = {(Multi)medijski metodi\v{c}ki sustav u pou\v{c}avanju i u\v{c}enjuhrvatskoga jezika i knji\v{z}evnosti}, keyword = {pou\v{c}avanje i u\v{c}enje hrvatskog jezika i knji\v{z}evnosti, metodi\v{c}ki sustavi, (multi)medijski metodi\v{c}ki sustav}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Visinko, Karol}, year = {2019}, pages = {192-193}, keywords = {tutoring and teaching of Croatian language and literature, methodological systems, (multi)media methodological system}, isbn = {978-953-296-181-2}, title = {A (multi)media methodological system in tutoring and teaching of Croatian language and literature}, keyword = {tutoring and teaching of Croatian language and literature, methodological systems, (multi)media methodological system}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font