Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1045531

Iskustva čitanja i identiteti čitatelja u digitalno-medijskom dobu : Čitanje u poučavanju i učenju


Visinko, Karol
Iskustva čitanja i identiteti čitatelja u digitalno-medijskom dobu : Čitanje u poučavanju i učenju // Čitanje i odrastanje : Državni stručni skup školskih knjižničara
Rijeka: Hrvatska udruga školskih knjižničara, 2016. str. 9-9 (plenarno, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1045531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Iskustva čitanja i identiteti čitatelja u digitalno-medijskom dobu : Čitanje u poučavanju i učenju
(Reading experiences and readers' identities in the digital media age: Reading in teaching and learning)

Autori
Visinko, Karol

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Čitanje i odrastanje : Državni stručni skup školskih knjižničara / - Rijeka : Hrvatska udruga školskih knjižničara, 2016, 9-9

Skup
Čitanje i odrastanje : Državni stručni skup školskih knjižničara

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 21.10.2016. - 22.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
kompetencija komunikacije na materinskome jeziku, čitanje u poučavanju, čitanje u učenju, jezične djelatnosti, školska knjižnica, razredna knjižnica
(mother tongue communication competence, reading in teaching, reading in learning, language activities, school library, classroom library)

Sažetak
Ponajprije se čitanje sagledava u kontekstu poučavanja i učenja ostalih jezičnih djelatnostikojima učenik postupno ovladava i tako stječe određenu razinu kompetencije komunikacije na materinskome jeziku. U skladu se s tim u predavanju navode sastavnice praćenja učenikova razvoja u području slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Pregled sastavnica upućuje na njihove međusobne suodnose. Programi i projekti školskih knjižnica funkcionalno podržavaju i pomažu prethodno navedene sadržaje koji se ostvaruju u redovnoj nastavi. Primjeri i prijedlozi u dosad objavljenoj literaturi te rezultati istraživanja o djelovanju školske knjižnice u promicanju čitanja umnogome potiču školske knjižničare na organiziranje i vođenje raznovrsnih aktivnosti u vezi s pročitanim tekstovima. Poznavajući djelatnost školske knjižnice, niz se prijedloga i preporuka mogu prepoznati kao već postojeći i poznati. Međutim, dublja analiza otvara moguće preinake, dopune i dorade. Osim redovne nastave, školska je knjižnica izvrsna suradnica izvannastavnih djelatnosti kojima se na osobit način potiču i promiču jezične djelatnosti, među kojima osobito čitanje. Nije manje važno promišljanje o tzv. razrednim knjižnicama koje ne mogu nastati bez suradnje sa školskom knjižnicom. Ideja o razrednoj knjižnici (osobito u kabinetu za hrvatski jezik i u učionicama razredne nastave) izvire iz potrebe za velikom količinom različitih tekstova koji trebaju biti lako dostupni učenicima tijekom poučavanja čitanju. Ovim se predavanjem želi potaknuti što više propitivanja na uzorku učenika s kojima se radi. Ne treba čekati velika istraživanja koja će se institucionalno tko zna kada provoditi. Puno je vrjednije provoditi manja ispitivanja na uzorku učenika razreda i škole u kojoj učitelj /nastavnik i knjižničar rade. Takvim se ispitivanjima brže i lakše dolazi do iznimno važnih i vrijednih odgovora učenika, učitelja / nastavnika, roditelja (npr. koje poteškoće zapažaju prigodom čitanja naglas / u sebi, kada i s kojim ciljem učenici posjećuju školsku knjižnicu, koji su učenički interesi za književne vrste ili za časopise).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Karol Visinko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Visinko, Karol
Iskustva čitanja i identiteti čitatelja u digitalno-medijskom dobu : Čitanje u poučavanju i učenju // Čitanje i odrastanje : Državni stručni skup školskih knjižničara
Rijeka: Hrvatska udruga školskih knjižničara, 2016. str. 9-9 (plenarno, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
Visinko, K. (2016) Iskustva čitanja i identiteti čitatelja u digitalno-medijskom dobu : Čitanje u poučavanju i učenju. U: Čitanje i odrastanje : Državni stručni skup školskih knjižničara.
@article{article, author = {Visinko, Karol}, year = {2016}, pages = {9-9}, keywords = {kompetencija komunikacije na materinskome jeziku, \v{c}itanje u pou\v{c}avanju, \v{c}itanje u u\v{c}enju, jezi\v{c}ne djelatnosti, \v{s}kolska knji\v{z}nica, razredna knji\v{z}nica}, title = {Iskustva \v{c}itanja i identiteti \v{c}itatelja u digitalno-medijskom dobu : \v{C}itanje u pou\v{c}avanju i u\v{c}enju}, keyword = {kompetencija komunikacije na materinskome jeziku, \v{c}itanje u pou\v{c}avanju, \v{c}itanje u u\v{c}enju, jezi\v{c}ne djelatnosti, \v{s}kolska knji\v{z}nica, razredna knji\v{z}nica}, publisher = {Hrvatska udruga \v{s}kolskih knji\v{z}ni\v{c}ara}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Visinko, Karol}, year = {2016}, pages = {9-9}, keywords = {mother tongue communication competence, reading in teaching, reading in learning, language activities, school library, classroom library}, title = {Reading experiences and readers' identities in the digital media age: Reading in teaching and learning}, keyword = {mother tongue communication competence, reading in teaching, reading in learning, language activities, school library, classroom library}, publisher = {Hrvatska udruga \v{s}kolskih knji\v{z}ni\v{c}ara}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font