Pregled bibliografske jedinice broj: 1045526
Jezično izražavanje u temeljima cjeloživotnoga učenja
Jezično izražavanje u temeljima cjeloživotnoga učenja // Književni i jezični dijalozi : Knjižica sažetaka. Međunarodna studentska konferencija.
Rijeka: Udruga studenata kroatistike Idiom ; Filozofski fakultet u Rijeci, 2016. str. 11-12 (plenarno, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1045526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezično izražavanje u temeljima cjeloživotnoga
učenja
(Linguistic expression in the foundations of
lifelong learning)
Autori
Visinko, Karol
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Književni i jezični dijalozi : Knjižica sažetaka. Međunarodna studentska konferencija.
/ - Rijeka : Udruga studenata kroatistike Idiom ; Filozofski fakultet u Rijeci, 2016, 11-12
Skup
Književni i jezični dijalozi - međunarodna konferencija studenata kroatistike
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 21.10.2016. - 22.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
jezično izražavanje, cjeloživotno učenje
(language expression, lifelong learning)
Sažetak
Sposobnosti i vještine jezičnoga izražavanja potrebne su za život čovjeka bez obzira čime se bavio. Zato predavanje ističe nužnost, važnost i vrijednost jezičnoga izražavanja u temeljima cjeloživotnoga učenja. Jezično se izražavanje promatra u kontekstu poučavanja i učenja svih jezičnih djelatnosti kojima pojedinac postupno ovladava tijekom svekolikoga obrazovanja (formalnoga, neformalnoga i informalnoga) i tako stječe određenu razinu kompetencije komunikacije na materinskome jeziku. U skladu se s tim u predavanju navode sastavnice praćenja razvoja u području slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Pregled sastavnica upućuje na njihove međusobne suodnose. Budući da je na prvome mjestu stjecanje komunikacijske jezične kompetencije, u procesu poučavanja i učenja prevladava komunikacijski pristup u skladu s jezično-stilskim, estetskim, razvojnim i odgojnim mjerilima, te interesima i potrebama pojedinca (učenika, studenta) i zajtevima suvremenoga društva. Za komunikacijskim slijedi kulturološki pristup koji pridonosi razumijevanju mnogih materijalnih i duhovnih vrijednosti života i svijeta te njihovih odnosa u središtu kojih je čovjek. Kulturološki se pristup najbolje očituje u jezičnoj interakciji koja učenika (studenta) priprema za komunikacijsku jezičnu praksu sa sugovornicima različite dobi, spola, zanimanja, društvenih skupina i kultura. Komunikacijski i kulturološki pristup određuju izbor tekstova, koji su osnovni predlošci u nastavi hrvatskoga jezika, jezičnoga izražavanja i književnosti. Valja navesti i spoznajni pristup jer učenik (student) s pomoću svoga iskustva, mišljenja i osjećaja otkriva i razumije mnoge životno važne pojave, aktivira svoje dotadašnje spoznaje, nadograđuje ih novima, te ih prema potrebi dopunjuje ili mijenja. Funkcionalna praksa utemeljena na tim pristupima može doprinijeti i bogatijem slobodnom izboru tijekom i nakon formalnoga obrazovanja. Ovim se predavanjem želi potaknuti propitivanje o jezičnome izražavanju studenata, osobito onih koji se svjesno opredjeljuju za učiteljski / nastavnički poziv.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija