Pregled bibliografske jedinice broj: 1045353
Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke- radnice
Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke- radnice // Obnovljeni život : časopis za filozofiju i religijske znanosti, 67 (2012), 2; 223-236 (nije recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1045353 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke- radnice
Autori
Volarević, Marijo
Izvornik
Obnovljeni život : časopis za filozofiju i religijske znanosti (0351-3947) 67
(2012), 2;
223-236
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Žena majka-radnica ; Egalitarnost ; Solidarnost ; Supsidijarnost ; Društvo služenja ; Ženski genij ; Novi feminizam
(wife mother-worker ; egalitarianism ; solidarity ; subsidiarity ; service society ; female genius ; new feminism)
Sažetak
Članak se bavi pitanjem statusa žene majke- radnice u poslovnome svijetu. U prvome se dijelu opisuje aktualna pozicija žene i problemi s kojima se u poslovnome svijetu susreće žena radnica. U drugome dijelu, imajući u vidu današnju situaciju žene u poslovnome svijetu, autor predstavlja ženu kao izazov za čitavo društvo. Izazov u smislu potrebe zajedničke akcije vlade, poslodavaca, sindikata i strukovnih udruga, kako bi se otklonila realna diskriminacija žene na tržištu rada. U trećem dijelu rada prikazuju se katolički principi solidarnosti i supsidijarnosti kao moguća primjerena pomoć u stvaranju jednoga novog društva, »društva služenja«, koje bi bilo u suprotnosti s funkcionalnim društvom koje je plod industrijske revolucije, u kojem se profit stavlja ispred osobe. U četvrtome i posljednjem dijelu, predlaže se kulturološka promocija žene radnice preko »novoga feminizma« koji je predložio papa Ivan Pavao II. Autor analitičko- sintetičkom metodom zaključuje kako je važnost »novoga feminizma« i kulturološke promocije žene u činjenici da egalitarnost žene i muškarca nije otklonila realnu diskriminaciju žene. To ukazuje na činjenicu da diskriminacija žene u poslovnome svijetu nije samo pravno i ekonomsko pitanje, nego i kulturološko pitanje koje zahtijeva promjenu mentaliteta i stava prema ženi odnosno njezinim prirođenim sposobnostima. Stoga bi jedna od zadaća novoga feminizma bila kreiranje »dvoglasne kulture« u kojoj žena i muškarac stoje kao jednakopravni partneri koji u svojoj istovjetnosti, ali i različitosti žive uzajamni odnos kao dar koji ih istovremeno obogaćuje i čini odgovornima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus