Pregled bibliografske jedinice broj: 1045196
Kompetencija učiti kako učiti u Hrvatskoj
Kompetencija učiti kako učiti u Hrvatskoj // Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu / Vizek Vidović, Vlasta ; Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2019. str. 31-53
CROSBI ID: 1045196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencija učiti kako učiti u Hrvatskoj
(Competence learning to learn in Croatia)
Autori
Šabić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu
Urednik/ci
Vizek Vidović, Vlasta ; Marušić, Iris
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
31-53
ISBN
978-953-6218-83-7
Ključne riječi
učiti kako učiti ; samoregulacija učenja ; kurikulum
(learning to learn ; self-regulated learning ; curriculum)
Sažetak
U obrazovnoj se politici u novije vrijeme koristi pojam kompetencije učiti kako učiti, kojom su, među ostalim, obuhvaćeni i različiti konstrukti samoregulacije učenja. Kompetencija učiti kako učiti u Republici Hrvatskoj proučava se duže od desetljeća te je bila u središtu interesa nekoliko istraživačkih projekata. Povećana svijest o važnosti kompetencije učiti kako učiti među znanstvenicima i odgojno- obrazovnim radnicima također je rezultirala i naporima za njezinom sustavnijom implementacijom u odgojno-obrazovni sustav. S obzirom na tradiciju domaćih istraživanja kompetencije učiti kako učiti, cilj ovog poglavlja bio je dati kratak pregled dosadašnjih postignuća hrvatskih istraživača vezanih uz ovu temu. Također, predstavljena je konceptualizacija i elaboracija prijedloga kurikuluma međupredmetne teme učiti kako učiti, jednog od prvih kurikulumskih dokumenata u svijetu u čijem je fokusu razvoj ove kompetencije u formalnom sustavu odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)