Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1045044

Grafička analiza


Majer, Tamara
Grafička analiza, 2017., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 1045044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Grafička analiza
(Graphic Analysis)

Autori
Majer, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
01.06

Godina
2017

Stranica
41

Mentor
Skender, Lana

Ključne riječi
nastavne metode ; vizualne nastavne metode ; grafička analiza ; odgoj pažnje ; vizualno pamćenje ; vizualno mišljenje
(teaching methods ; visual teaching methods ; graphic analysis ; nurturing by eyesight ; visual memory ; visual thinking)

Sažetak
U ovom radu istražuje se grafička analiza kao vizualna i praktična metoda te mogućnosti njezine primjene u nastavi likovne umjetnosti. S obzirom na prevladavanje verbalne interpretacije umjetničkog djela koje je primarno vizualnog karaktera, grafička se analiza razmatra kao alternativa uobičajenim nastavnim metodama. Zahtijeva istraživačko gledanje umjetničkog djela i bilježenje strukturnih odnosa među likovnim i kompozicijskim elementima čime se razvija kultura ruke i motoričke sposobnosti. U interpretaciji umjetničkog djela ne treba se primjenjivati kao jedina metoda, već kao vizualna podloga za usmenu interpretaciju. Istražujući ulogu grafičke analize u nastavi povijesti umjetnosti susrela sam se s još nekoliko područja koje sam morala istražiti kako bih došla do rezultata, a to su: nastavne metode, vizualne nastavne metode, vizualno pamćenje, vizualno mišljenje te odgoj pažnje. Tim sam postupkom istražila i prednosti i nedostatke individualnog rada. S obzirom na potrebe današnjih naraštaja učenika, smatram nužnim primjenu grafičke analize u nastavi povijesti umjetnosti radi brojnih prednosti. Usmjerena je na učenike, a ne na nastavnika, učenici samostalno rješavaju problem i stvaraju mišljenje, a naglasak je na razumijevanju i primjeni nastavnog gradiva, aktivnom učenju zasnovanom na samostalnom istraživanju uz uporabu vizualnih materijala. Najveća je prednost aktivnost i zainteresiranost učenika koji pomoću individualnog rada razvijaju samostalnost, odgovornost i samopouzdanje. Na žalost, vrlo je rijetka primjena te učinkovite nastavne metode u osječkim srednjim školama u nastavi povijesti umjetnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek

Profili:

Avatar Url Lana Skender (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Majer, Tamara
Grafička analiza, 2017., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
Majer, T. (2017) 'Grafička analiza', diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Majer, Tamara}, year = {2017}, pages = {41}, keywords = {nastavne metode, vizualne nastavne metode, grafi\v{c}ka analiza, odgoj pa\v{z}nje, vizualno pam\'{c}enje, vizualno mi\v{s}ljenje}, title = {Grafi\v{c}ka analiza}, keyword = {nastavne metode, vizualne nastavne metode, grafi\v{c}ka analiza, odgoj pa\v{z}nje, vizualno pam\'{c}enje, vizualno mi\v{s}ljenje}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Majer, Tamara}, year = {2017}, pages = {41}, keywords = {teaching methods, visual teaching methods, graphic analysis, nurturing by eyesight, visual memory, visual thinking}, title = {Graphic Analysis}, keyword = {teaching methods, visual teaching methods, graphic analysis, nurturing by eyesight, visual memory, visual thinking}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font