Pregled bibliografske jedinice broj: 1045044
Grafička analiza
Grafička analiza, 2017., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1045044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grafička analiza
(Graphic Analysis)
Autori
Majer, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
01.06
Godina
2017
Stranica
41
Mentor
Skender, Lana
Ključne riječi
nastavne metode ; vizualne nastavne metode ; grafička analiza ; odgoj pažnje ; vizualno pamćenje ; vizualno mišljenje
(teaching methods ; visual teaching methods ; graphic analysis ; nurturing by eyesight ; visual memory ; visual thinking)
Sažetak
U ovom radu istražuje se grafička analiza kao vizualna i praktična metoda te mogućnosti njezine primjene u nastavi likovne umjetnosti. S obzirom na prevladavanje verbalne interpretacije umjetničkog djela koje je primarno vizualnog karaktera, grafička se analiza razmatra kao alternativa uobičajenim nastavnim metodama. Zahtijeva istraživačko gledanje umjetničkog djela i bilježenje strukturnih odnosa među likovnim i kompozicijskim elementima čime se razvija kultura ruke i motoričke sposobnosti. U interpretaciji umjetničkog djela ne treba se primjenjivati kao jedina metoda, već kao vizualna podloga za usmenu interpretaciju. Istražujući ulogu grafičke analize u nastavi povijesti umjetnosti susrela sam se s još nekoliko područja koje sam morala istražiti kako bih došla do rezultata, a to su: nastavne metode, vizualne nastavne metode, vizualno pamćenje, vizualno mišljenje te odgoj pažnje. Tim sam postupkom istražila i prednosti i nedostatke individualnog rada. S obzirom na potrebe današnjih naraštaja učenika, smatram nužnim primjenu grafičke analize u nastavi povijesti umjetnosti radi brojnih prednosti. Usmjerena je na učenike, a ne na nastavnika, učenici samostalno rješavaju problem i stvaraju mišljenje, a naglasak je na razumijevanju i primjeni nastavnog gradiva, aktivnom učenju zasnovanom na samostalnom istraživanju uz uporabu vizualnih materijala. Najveća je prednost aktivnost i zainteresiranost učenika koji pomoću individualnog rada razvijaju samostalnost, odgovornost i samopouzdanje. Na žalost, vrlo je rijetka primjena te učinkovite nastavne metode u osječkim srednjim školama u nastavi povijesti umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti