Pregled bibliografske jedinice broj: 1045037
KRITIČKA REFLEKSIJA KROZ TEMU AUTOPORTRETA
KRITIČKA REFLEKSIJA KROZ TEMU AUTOPORTRETA, 2018., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1045037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KRITIČKA REFLEKSIJA KROZ TEMU AUTOPORTRETA
(Self-portrait as a topic for critical reflection)
Autori
Stojanović, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
10.04
Godina
2018
Stranica
37
Mentor
Skender, Lana
Ključne riječi
kritičko mišljenje ; problemski pristup ; likovna umjetnost ; autoportret ; metakompetencija
(critical thinking ; problem solving approach ; visual arts ; self-portrait ; metakompetencija)
Sažetak
U ovom diplomskom radu istražuje se u kojoj mjeri je kritičko mišljenje relevantan pojam u obrazovanju i nastavi Likovne umjetnosti. Ukazuje se na razvoj pojma i primjenu u okviru suvremene nastave. Osim u okviru obrazovanja, pojam kritičkog mišljenja primjenjiv je koncept i u svakodnevnom životu. Istaknute su teorije o definiciji kritičkog mišljenja i metode kojima se ono potiče. Istraživanje je usmjereno na sadržajne i konceptualne promjene unutar predmeta Likovna umjetnost koje bi omogućile kvalitetno poticanje kritičkog mišljenja. Učenici su razvijali sposobnost kritičke refleksije kroz temu autoportreta koja je odabrana u svrhu poticanja i razvijanja samopouzdanja i vlastitog identiteta. Nakon provedene radionice zaključno je da se kritičko mišljenje mora poticati problemskim pristupom koji će omogućiti pogled s više gledišta i interpretaciju u različitim kontekstima. Nakon problemskog istraživanja teme kroz umjetnička djela različitih razdoblja i stilova učenici uviđaju razlike u oblikovanju i pristupu te lakše zauzimaju kritički stav. Iako se kritičko mišljenje ističe kao metakompetencija suvremenog obrazovanja još uvijek nije dovoljno primjenjivo u obrazovnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti