Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1044999

AUDIO- VIZUALNA ANALOGIJA U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI


Matoušek, Ivona
AUDIO- VIZUALNA ANALOGIJA U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI, 2018., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 1044999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
AUDIO- VIZUALNA ANALOGIJA U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI
(AUDIO-VISUAL ANALOGY IN THE TEACHING OF THE VISUAL ART)

Autori
Matoušek, Ivona

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
24.09

Godina
2018

Stranica
29

Mentor
Skender, Lana

Ključne riječi
audio-vizualna analogija ; apstrakcija ; doslovni opažaj ; sinestezija ; likovni elementi ; kreativnost
(audio-visual analogy ; abstraction ; literal perception ; synesthesia ; visual elements ; creativity)

Sažetak
Ovaj diplomski rad, potaknut brojnim negodovanjima na apstraktna umjetnička djela, bavi se istraživanjem audio- vizualne analogije kao interdisciplinarnog mosta u nastavi likovne umjetnosti. Istražujući o tome kako je nastala apstraktna umjetnost i uvidjevši kakvu je ulogu pri tome imala glazba, dolazimo do zaključka kako je prilikom objašnjavanja osnovnih likovnih elemenata poželjna međupredmetna korelacija. U suradnji s učenicima prvog razreda srednje škole, proučavajući audio-vizualne analogiju u fizikalnim svojstvima i strukturalnim vezama, navodimo mozak da osvještava doslovni opažaj i osnovne likovne elemente te njihovo međusobno djelovanje. Poznavanje elemenata vizualno- likovnog govora potrebnih za shvaćanje apstraktnog umjetničkog djela su: boja, ritam, linija, oblik, kompozicija. Kako bismo učinili nastavni proces zanimljivim i kreativnim te kako bi učenici bolje usvojili likovni govor, osmislila sam nekoliko medotičkih vježbi. Vježbe se zasnivaju na analogiji između odslušanog zvuka i načina na koji ga transponiramo u vizualno. Vježba 1 izvodi se kako bi učenici shvatili važnost linije kao izražajnog sredstva, vježba 2 kako bi prepoznali psihološki učinak boje, vježba 3 objedinjuje zadatke prvih dviju vježbi te se izvodi kako bi učenici stvorili vlastite apstraktne kompozicije. Dobivenim rezultatima uviđamo kako određeni tonovi, boje i ritam igraju važnu ulogu u našem percipiranju okoline. Nakon vježbi, učenici analizirajući vlastita djela i djela poznatih apstraktnih pionira, otkrivaju unutarnje zakonitosti (poput ritma, psihološkog učinka boje...) koje djeluju u apstraktnim kompozicijama. Nakon radionice, učenici će biti u mogućnosti komunicirati s likovnim djelima, prepoznavati likovne elemente liniju, boju, ritam, oblik unutar neke kompozicije, razvijati kreativno mišljenje, te razvijati pozitivan stav prema likovnim djelima i suradničkom učenju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Lana Skender (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matoušek, Ivona
AUDIO- VIZUALNA ANALOGIJA U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI, 2018., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek
Matoušek, I. (2018) 'AUDIO- VIZUALNA ANALOGIJA U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI', diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Matou\v{s}ek, Ivona}, year = {2018}, pages = {29}, keywords = {audio-vizualna analogija, apstrakcija, doslovni opa\v{z}aj, sinestezija, likovni elementi, kreativnost}, title = {AUDIO- VIZUALNA ANALOGIJA U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI}, keyword = {audio-vizualna analogija, apstrakcija, doslovni opa\v{z}aj, sinestezija, likovni elementi, kreativnost}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Matou\v{s}ek, Ivona}, year = {2018}, pages = {29}, keywords = {audio-visual analogy, abstraction, literal perception, synesthesia, visual elements, creativity}, title = {AUDIO-VISUAL ANALOGY IN THE TEACHING OF THE VISUAL ART}, keyword = {audio-visual analogy, abstraction, literal perception, synesthesia, visual elements, creativity}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font