Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1044969

PRIMJENA TEORIJA KREATIVNOSTI U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI


Jašinski, Dorian
PRIMJENA TEORIJA KREATIVNOSTI U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI, 2016., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 1044969 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PRIMJENA TEORIJA KREATIVNOSTI U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI
(APPLIED THEORY OF CREATIVITY IN THE TEACHING OF THE VISUAL ART)

Autori
Jašinski, Dorian

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
14.11

Godina
2016

Stranica
32

Mentor
Skender, Lana

Ključne riječi
kreativnost ; četiri kategorije kreativnosti ; tehnike kreativnosti ; oluja ideja ; školski kurikulum ; likovna umjetnost ; vizualni jezik
(creativity ; the four categories of creativity ; techniques of creativity ; brainstorming ; school curriculum ; visual arts ; visual language)

Sažetak
Mnogi teoretičari su kroz povijest proučavali kreativnost, a bitni za ovaj rad su Graham Wallas, Joy Paul Gulford, Ellis Paul Torrance i Calvin W. Taylor. Wallasove etape kreativnog procesa, Guilfordova podjela mišljenja na konvergentno i divergentno mišljenje te Torrenceovi i Taylorovi testovi pomogli su u shvaćanju važnosti poticanja kreativnosti kod osobe. Navedeni teoretičari uspjeli su razraditi istraživanja i unaprijediti testiranja kreativnosti koja su pomogla u shvaćanju važnosti kreativnosti kao osobine te važnost poticanja te osobine u nastavi. Upravo zbog važnosti kreativnosti razvile su se tehnike koje potiču kreativnost. Neke od njih naveo sam u radu, a to su oluja ideja, umne mape, šest šešira, debate, provokacije i slično. U ovom se području istaknuo Eduardo de Bono koji je osmislio šest šešira, ali i brojne druge tehnike. U hrvatskim se školama kreativne tehnike ne poučavaju, školski testovi imaju samo jedan odgovor na jedno pitanje i na taj se način ne osigurava prostor za razvoj kreativnog rješenja, a profesori ovise o vlastitoj kreativnosti i inicijativi, s obzirom da školskim kurikulumom nije drugačije uvjetovano. Usporedbom hrvatskog i europskih kurikuluma vidljivo je da se hrvatski kurikulum temelji na tradiciji, a ne na praksi, te ne sadrži većinu praktičnih predmeta koji su propisani europskim kurikulumima poput domaćinstva, obrta, ekonomije, ekologije i slično. Rezultati ove loše prakse vidljivi su po lošim rezultatima međunarodnih istraživanja, prema kojima su hrvatski učenici ispod prosjeka u primjeni znanja i vještina, no i u pristupu, odnosno nezainteresiranosti prema kulturnim institucijama kao što su muzeji, galerije i slično.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek

Profili:

Avatar Url Lana Skender (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jašinski, Dorian
PRIMJENA TEORIJA KREATIVNOSTI U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI, 2016., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
Jašinski, D. (2016) 'PRIMJENA TEORIJA KREATIVNOSTI U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI', diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ja\v{s}inski, Dorian}, year = {2016}, pages = {32}, keywords = {kreativnost, \v{c}etiri kategorije kreativnosti, tehnike kreativnosti, oluja ideja, \v{s}kolski kurikulum, likovna umjetnost, vizualni jezik}, title = {PRIMJENA TEORIJA KREATIVNOSTI U NASTAVI LIKOVNE UMJETNOSTI}, keyword = {kreativnost, \v{c}etiri kategorije kreativnosti, tehnike kreativnosti, oluja ideja, \v{s}kolski kurikulum, likovna umjetnost, vizualni jezik}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ja\v{s}inski, Dorian}, year = {2016}, pages = {32}, keywords = {creativity, the four categories of creativity, techniques of creativity, brainstorming, school curriculum, visual arts, visual language}, title = {APPLIED THEORY OF CREATIVITY IN THE TEACHING OF THE VISUAL ART}, keyword = {creativity, the four categories of creativity, techniques of creativity, brainstorming, school curriculum, visual arts, visual language}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font