Pregled bibliografske jedinice broj: 1044939
Važnost korištenja novijih sredstava komunikacije u katehizaciji i odgoju mladih za etiku komunikacije
Važnost korištenja novijih sredstava komunikacije u katehizaciji i odgoju mladih za etiku komunikacije // Crkva u svijetu : CUS, 52 (2017), 3; 501-522 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1044939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost korištenja novijih sredstava komunikacije u katehizaciji i odgoju mladih za etiku komunikacije
(The importance of using new communication means in a catechization and education of young people for a ethics of communication)
Autori
Volarević, Marijo ; Prović, Mihael
Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 52
(2017), 3;
501-522
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Crkva ; mladi ; odgoj ; katehizacija ; nova evangelizacija ; etika komunikacije ; sredstva društvenog priopćavanja
Sažetak
U ovom radu nastojat ćemo u četiri poglavlja promišljati o važnosti korištenja medija i novijih sredstava komunikacije u katehizaciji i odgoju mladih, imajući pritom u vidu dva cilja. Prvi je prikazati na koji način katehizacijska i evangelizacijska poruka Crkve preko novijih sredstava komunikacije može biti prepoznatljivija i razumljivija mladima ; drugi nastoji ukazati na važnost odgoja mladih za usvajanje etičkih načela komunikacije kako bi i sami mogli postati prenositeljima nove evangelizacijske poruke. U prvom dijelu rada ukratko ćemo se osvrnuti na odnos Crkve prema sredstvima društvene komunikacije i pozitivnim promjenama koje su se dogodile osobito nakon Drugoga Vatikanskog koncila. U drugom dijelu nastoji se prikazati kakav je to “suvremeni mozaik lica Katoličke Crkve” orisan kroz dijalog i komunikaciju Crkve sa svijetom. U trećem dijelu govori se o mogućnostima dvosmjerne komunikacije između Crkve i mladih, koja se događa na način da izvor informacije (Crkva) šalje poruku primatelju (mladi) koju kroz prijenosnike (sredstva komunikacije) kodira ; na kraju se dobiva povratna dekodirana poruka (‘feedback’ mladih) izvoru informacije (Crkvi). Riječ je o dvosmjernoj komunikaciji u kojoj mladi, dekodirajući poruku i šaljući povratnu informaciju, komuniciraju sa Crkvom. Na taj način mladi nisu samo pasivni primatelji nego aktivni sudionici komunikacije. Zbog toga se u četvrtom dijelu govori o važnosti i potrebi odgoja mladih za etiku komunikacije kako bi i sami mogli postati evangelizatorima u svijetu novih tehnologija i tzv. novoga “digitalnog kontinenta”, u kojem su mladi više “urođenici” negoli “pridošlice”.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Split
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus