Pregled bibliografske jedinice broj: 1044920
Sudski proces pred Pilatom (Iv 18, 28-19, 16a)
Sudski proces pred Pilatom (Iv 18, 28-19, 16a) // Vjesnik Đakovačko-osječke nadbiskupije i Srijemske biskupije : časopis za pastoralnu orijentaciju, 146 (2018), 10; 94-96 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1044920 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sudski proces pred Pilatom (Iv 18, 28-19, 16a)
(Nije poznat)
Autori
Čatić, Ivica
Izvornik
Vjesnik Đakovačko-osječke nadbiskupije i Srijemske biskupije : časopis za pastoralnu orijentaciju (1847-0521) 146
(2018), 10;
94-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Isus, suđenje
(nisu poznate)
Sažetak
Sva evanđelja govore da su Isusa od velikog svećenika odveli na suđenje rimskom upravitelju (ili da ga je poslao veliki svećenik), ali u Ivana je ovaj sudski postupak dramatski puno razvijeniji nego u sinoptika. Susret s Pilatom zaprema oko trećine teksta posvećenog Isusovoj muci. Pozornica na kojoj se sve događa brižno je postavljena: Židovi su izvan upraviteljeva dvora, a Isus je unutra. Prikazano je kako Pilat ide amo-tamo pokušavajući pomiriti dvije nepopustljive i suprotstavljene strane. Među evanđelistima samo Ivan jasno tumači zašto su Isusa doveli Pilatu (18, 31: Židovima nije bilo dopušteno nikoga osuditi na smrt) i zašto je Pilat osudio Isusa na smrt iako je znao da nije zaslužio takvu osudu: u 19, 12 vidimo da bi ga Židovi tužili caru da nije primjereno kaznio onoga koji se pravio kraljem. Treba podsjetiti da kad Ivan govori o Židovima on ne misli na cjelinu židovskog naroda, kao što su to tijekom povijesti neki znali zlonamjerno podmetati. I Isus, apostoli, prva kršćanska zajednica, pa i sam evanđelist Ivan, bili su Židovi. Ovdje taj termin označava vjerske vođe koji si prisvajaju epitet nepogrešivosti i najveće pravovjernosti. Umišljajući da utjelovljuju samu bit religioznog i političkog identiteta židovskog naroda, oni ga kreću po svaku cijenu sačuvati i stoga ih Ivan, pomalo podrugljivo, naziva Židovi. Želi reći da su si umislili kako su jedino oni pravi Židovi, a sve koji ne misle kao oni – npr. Isus, apostoli, itd. – spremni su eliminirati. No, nisu ni svi vjerski prvaci bili negativci, sjetimo se npr. Nikodema (3 ; 7, 50-52 ; 19, 39) ili Gamaliela (Dj 5, 34ss).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija