Pregled bibliografske jedinice broj: 1044722
Prikaz rehabilitacijskih postupaka s ciljem redukcije govorne eholalije i poticanje funkcionalnog jezičnog iskaza u djece s poremećajem iz spektra autizma
Prikaz rehabilitacijskih postupaka s ciljem redukcije govorne eholalije i poticanje funkcionalnog jezičnog iskaza u djece s poremećajem iz spektra autizma // Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma : knjiga sažetaka / Šimleša, Sanja ; Šimanović, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2019. str. 90-90 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1044722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz rehabilitacijskih postupaka s ciljem redukcije govorne eholalije i poticanje funkcionalnog jezičnog iskaza u djece s poremećajem iz spektra autizma
(Presentation of rehabilitation procedures aimed at reducing speech echolalia and stimulating functional language expression in children with autism spectrum disorder)
Autori
Gagić, Marina ; Perković Franjić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma : knjiga sažetaka
/ Šimleša, Sanja ; Šimanović, Marina - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2019, 90-90
ISBN
9789535585374
Skup
5. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu: Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 06.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
eholalija ; rehabilitacija ; jezični iskaz ; autizam
(echolalia ; rehabilitation ; linguistic expression ; autism)
Sažetak
Znanstvena istraživanja, kao i praktična iskustva, ukazuju na atipičan razvojni profil djece s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma. Najočitija odstupanja primijećena su u području socijalne komunikacije, a koja se posljedično reflektiraju na vještine receptivnog i ekspresivnog jezika. Neka djeca s poremećajem iz spektra autizma komuniciraju koristeći eholaliju, što znači da ponavljaju ono što su čuli. Mogu ponavljati riječi odmah nakon što ih čuju ili se mogu sjetiti nečega što su čuli prije i iskoristiti to kasnije. Ponekad se eholalija ne koristi da bi se poslala direktna poruka nekome, međutim velika količina dječje eholalije kao svrhu ima komunikaciju. U ovom radu nastojat će se sa stručnog, logopedskog stajališta razraditi termin govorne eholalije u okviru poremećaja iz spektra autizma te prikazati metode kojima se nastoji reducirati eholaliju, razvijati jezično razumijevanje te poticati funkcionalnu jezičnu ekspresiju u Centru za ranu rehabilitaciju i podršku u zajednici Poliklinike SUVAG.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG