Pregled bibliografske jedinice broj: 1044225
Digitalizirani Shakespeare: ontološki uvid u multikulturalnu renesansnu Englesku
Digitalizirani Shakespeare: ontološki uvid u multikulturalnu renesansnu Englesku // Međunarodna interdisciplinarna znanstvena konferencija Baštinska kultura i digitalna humanistika: sprega starog i novog
Osijek, Hrvatska, 2017. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1044225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalizirani Shakespeare: ontološki uvid u multikulturalnu renesansnu Englesku
(Shakespeare Digitized: An Ontological Introspection in the Multicultural Renaissance England)
Autori
Živić, Tihomir ; Turkalj Podmanicki, Margareta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Međunarodna interdisciplinarna znanstvena konferencija Baštinska kultura i digitalna humanistika: sprega starog i novog
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.05.2017. - 20.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Shakespeare, digitalizacija, ontologija, multikulturalnost, manjina, stereotip
(Shakespeare, digitization, ontology, multiculturalism, minority, stereotype)
Sažetak
Na globalnom radnom mjestu 21. stoljeća, informacijski pismeni pojedinac digitalno je opunomoćen uspješno se koristiti javnom sferom. U tom smislu, e-knjižnice Williama Shakespearea možemo također kreativno i kritički iščitavati u novom, provokativnom teorijskom kontekstu. Međutim, tako dubok, ontološki uvid u izniman Shakespeareov opus i multikulturalnu Englesku Shakespeareova doba postavlja mnoga pitanja na neoliberalni dnevni red i u suvremenoj demokraciji. Iako Shakespeareana često sadrži uvjerljiv, ali fragmentiran dokaz piščevih redateljskih ili pokusnih bilješki, postupaka i scenarističkih preinaka, Andrew Dickson (2017.) opravdano smatra da je Shakespeare vjerojatno koncipirao svoje majstorske karakterne portrete i konfliktne teme etniciteta i identiteta pod utjecajem tada prevladavajućih rasnih i vjerskih predrasuda protiv (neprijateljskih) stranaca, izgnanika i (ilegalnih) imigranata. Naprotiv, Jonathan Bate (2011.) upozorava i na akutni problem nasilne repatrijacije azilanata. Stoga je dugoročni cilj ovog rada općenito ispitati tekstualnu prisutnost (ili zapravo mjestimičnu odsutnost) indiciranih modela i standarda glede aktivnoga građanskog sudioništva i izravnog angažmana u zajednici u kulturalno složenoj, metropolitanizirajućoj renesansnoj monarhiji, koja je naposljetku mogla prouzročiti značajnu društvenu promjenu. Temeljno usredotočen na intrigantne teme alternativnih životnih stilova, (ne)privilegiranog staleža, dominantnog roda te „gospodske“ rase, rad metodički analizira najnovije digitalne primjerke Shakespeareova Antonija i Kleopatre, Julija Cezara, Mnogo vike ni za što, Otela, Perikla, Komedije zabuna, Mletačkog trgovca, Oluje, Dvaju plemića iz Verone i Na Tri kralja ili kako hoćete, dostupne putem Amazona u multiplatformnim izdanjima na Kindleu (tj. čitljive na uređajima poput mobitela, osobnog računala ili tableta).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku,
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku