Pregled bibliografske jedinice broj: 1044214
Percepcija govornih kompetencija u materinskome i stranome jeziku kod učenika završnih razreda srednje škole
Percepcija govornih kompetencija u materinskome i stranome jeziku kod učenika završnih razreda srednje škole // Folia Linguistica et Litteraria, 28 (2019), 28; 203-224 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1044214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija govornih kompetencija u materinskome i stranome jeziku kod učenika završnih razreda srednje škole
(Perceptions of Speech Competences in First and Foreign Language of Secondary School Students)
Autori
Odža, Ivana ; Kovač, Mirjana Matea
Izvornik
Folia Linguistica et Litteraria (1800-8542) 28
(2019), 28;
203-224
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
govorne kompetencije ; govorne pogreške ; govorne disfluentnosti ; stavovi učenika
(speaking competences ; speech errors ; speech disfluency ; students' attitudes)
Sažetak
U radu se istražuju stavovi učenika završnih razreda srednje škole, gimnazije i obrtno tehničke, prema vlastitim govornim kompetencijama na materinskome (hrvatskome) i stranome (engleskome) jeziku. Instrument testiranja je upitnik s tvrdnjama sastavljen prema upitnicima koji se koriste u svrhu istraživanja stavova prema materinskome i/ili stranome jeziku. Cilj je istraživanja uočiti razinu osviještenosti ispitanika o vlastitim govornim kompetencijama. Rezultati statističke analize ukazuju na to da su učenici obiju populacija zadovoljni svojim govorničkim vještinama u jednome i drugome jeziku, da prepoznaju vlastite i tuđe pogreške te disfluentnosti u govoru. Učenici gimnazijskih razreda za razliku od učenika obrtno tehničke škole smatraju korisnim uvođenje kolegija kojim bi se dodatno razvijala vještina govorenja. Dobiveni rezultati nisu u skladu s dominantnim kurikulnim smjernicama nastave materinskoga jezika koja upravo područje usmenoga izražavanja drži najslabijim, ističući potrebu jačanja temeljnih, govornih, a posljedično i pisanih kompetencija učenika. Razlozi ovakvih stavova mogli bi se objasniti nedovoljnim poznavanjem temeljnih obilježja visoko razvijene komunikacijske kompetencije te posljedično nedovoljnom svjesnosti o vlastitim govornim kompetencijama kao nužnom preduvjetu za uspješno djelovanje u suvremenome društvu. Istraživanje ukazuje na potrebu stjecanja objektivnije percepcije učenika o vlastitim govornim kompetencijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)