Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1044214

Percepcija govornih kompetencija u materinskome i stranome jeziku kod učenika završnih razreda srednje škole


Odža, Ivana; Kovač, Mirjana Matea
Percepcija govornih kompetencija u materinskome i stranome jeziku kod učenika završnih razreda srednje škole // Folia Linguistica et Litteraria, 28 (2019), 28; 203-224 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1044214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija govornih kompetencija u materinskome i stranome jeziku kod učenika završnih razreda srednje škole
(Perceptions of Speech Competences in First and Foreign Language of Secondary School Students)

Autori
Odža, Ivana ; Kovač, Mirjana Matea

Izvornik
Folia Linguistica et Litteraria (1800-8542) 28 (2019), 28; 203-224

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
govorne kompetencije ; govorne pogreške ; govorne disfluentnosti ; stavovi učenika
(speaking competences ; speech errors ; speech disfluency ; students' attitudes)

Sažetak
U radu se istražuju stavovi učenika završnih razreda srednje škole, gimnazije i obrtno tehničke, prema vlastitim govornim kompetencijama na materinskome (hrvatskome) i stranome (engleskome) jeziku. Instrument testiranja je upitnik s tvrdnjama sastavljen prema upitnicima koji se koriste u svrhu istraživanja stavova prema materinskome i/ili stranome jeziku. Cilj je istraživanja uočiti razinu osviještenosti ispitanika o vlastitim govornim kompetencijama. Rezultati statističke analize ukazuju na to da su učenici obiju populacija zadovoljni svojim govorničkim vještinama u jednome i drugome jeziku, da prepoznaju vlastite i tuđe pogreške te disfluentnosti u govoru. Učenici gimnazijskih razreda za razliku od učenika obrtno tehničke škole smatraju korisnim uvođenje kolegija kojim bi se dodatno razvijala vještina govorenja. Dobiveni rezultati nisu u skladu s dominantnim kurikulnim smjernicama nastave materinskoga jezika koja upravo područje usmenoga izražavanja drži najslabijim, ističući potrebu jačanja temeljnih, govornih, a posljedično i pisanih kompetencija učenika. Razlozi ovakvih stavova mogli bi se objasniti nedovoljnim poznavanjem temeljnih obilježja visoko razvijene komunikacijske kompetencije te posljedično nedovoljnom svjesnosti o vlastitim govornim kompetencijama kao nužnom preduvjetu za uspješno djelovanje u suvremenome društvu. Istraživanje ukazuje na potrebu stjecanja objektivnije percepcije učenika o vlastitim govornim kompetencijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivana Odža (autor)

Avatar Url Mirjana Matea Kovač (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Odža, Ivana; Kovač, Mirjana Matea
Percepcija govornih kompetencija u materinskome i stranome jeziku kod učenika završnih razreda srednje škole // Folia Linguistica et Litteraria, 28 (2019), 28; 203-224 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Odža, I. & Kovač, M. (2019) Percepcija govornih kompetencija u materinskome i stranome jeziku kod učenika završnih razreda srednje škole. Folia Linguistica et Litteraria, 28 (28), 203-224.
@article{article, author = {Od\v{z}a, Ivana and Kova\v{c}, Mirjana Matea}, year = {2019}, pages = {203-224}, keywords = {govorne kompetencije, govorne pogre\v{s}ke, govorne disfluentnosti, stavovi u\v{c}enika}, journal = {Folia Linguistica et Litteraria}, volume = {28}, number = {28}, issn = {1800-8542}, title = {Percepcija govornih kompetencija u materinskome i stranome jeziku kod u\v{c}enika zavr\v{s}nih razreda srednje \v{s}kole}, keyword = {govorne kompetencije, govorne pogre\v{s}ke, govorne disfluentnosti, stavovi u\v{c}enika} }
@article{article, author = {Od\v{z}a, Ivana and Kova\v{c}, Mirjana Matea}, year = {2019}, pages = {203-224}, keywords = {speaking competences, speech errors, speech disfluency, students' attitudes}, journal = {Folia Linguistica et Litteraria}, volume = {28}, number = {28}, issn = {1800-8542}, title = {Perceptions of Speech Competences in First and Foreign Language of Secondary School Students}, keyword = {speaking competences, speech errors, speech disfluency, students' attitudes} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font