Pregled bibliografske jedinice broj: 1044208
Reformacija u udžbenicima povijesti od 1918. do danas
Reformacija u udžbenicima povijesti od 1918. do danas // Reformacija u Europi i njezini odjeci: povodom 500. obljetnice Lutherovih teza / Božić Bogović, Dubravka (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 419-436 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1044208 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reformacija u udžbenicima povijesti od 1918. do danas
(Reformation in History Textbooks from 1918 until Today)
Autori
Filipović, Sergej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Reformacija u Europi i njezini odjeci: povodom 500. obljetnice Lutherovih teza
/ Božić Bogović, Dubravka - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 419-436
ISBN
978-953-314-133-6
Skup
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Reformacija u Europi i njezini odjeci: povodom petstote obljetnice Lutherovih teza
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.10.2017. - 20.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Reformacija ; udžbenici povijesti ; politika povijesti ; 20. stoljeće
(Reformation ; history textbooks ; politics of history ; 20th century)
Sažetak
Politika povijesti bavi se pitanjem kako politika postupa s prošlošću, odnosno kako se povijest rabi u političke svrhe. Analizira se 15, većinom srednjoškolskih, udžbenika koji su se rabili na prostoru Hrvatske od 1918. godine do danas, odnosno udžbenici iz razdoblja monarhističke Jugoslavije, Nezavisne Države Hrvatske, socijalističke Jugoslavije i neovisne Republike Hrvatske. Analiziraju se teme i podnaslovi uvršteni u udžbenike, opseg teksta, razlike u interpretaciji te grafičko uređenje. Cilj je rada uvidjeti koliko politika utječe na udžbenike povijesti u temama koje joj nisu od većeg značaja. U razdoblju od 1918. godine do danas u školskim udžbenicima povijesti mogu se pratiti promjene u načinu obrađivanja reformacije. Pokazuje se da je reformacija neizostavna tema u školskim udžbenicima povijesti. Iako je u različitim razdobljima njezin prikaz bio ponešto drugačiji, većinom su njezine najvažnije postavke bile prikazane u svakom od navedenih udžbenika. Što se tiče odnosa politike i nastave povijesti, rezultati istraživanja pokazuju da politika ima utjecaja na školske udžbenike čak i kad tema nije usko vezana uz proklamiranu ideologiju vladajućih. Dobiveni rezultati politici povijesti kao disciplini daju legitimitet za provođenje daljnjih istraživanja na njezinim osnovama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Interdisciplinarne humanističke znanosti