Pregled bibliografske jedinice broj: 1044175
Nepovjerenje, spremnost i nelagoda roditelja djece s teškoćama u razvoju prilikom traženja socijalno- stručne pomoći
Nepovjerenje, spremnost i nelagoda roditelja djece s teškoćama u razvoju prilikom traženja socijalno- stručne pomoći // Jahr - European journal of bioethics, 10 (2019), 1; 75-97 doi:.org/10.21860/j.10.1.4 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1044175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nepovjerenje, spremnost i nelagoda roditelja djece
s teškoćama u razvoju prilikom traženja socijalno-
stručne pomoći
(Distrustfulness, Readiness and Discomfort of
Parents of Children with Developmental
Difficulties While Seeking Social and Professional
Support)
Autori
Vlah, Nataša ; Ferić, Martina ; Raguž, Anela
Izvornik
Jahr - European journal of bioethics (1847-6376) 10
(2019), 1;
75-97
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; podrška roditeljima ; selo ; stručna pomoć ; regionalne razlike
(children with developmental difficulties ; support for parents ; village ; expert help ; regional differences)
Sažetak
Temeljni cilj rada bio je ispitati koliko su roditelji djece s teškoćama u razvoju spremni potražiti socijalno-stručnu pomoć. Prvi specifični cilj bio je utvrditi na koji su način uvjerenja (nepovjerenje, spremnost i nelagoda u traženju socijalno-stručne pomoći) roditelja djece s teškoćama u razvoju o budućem traženju socijalno- stručne pomoći povezana s procijenjenom prethodnom učestalosti dobivene socijalno- stručne podrške i zadovoljstvom prethodno dobivene socijalno-stručne podrške. Drugi specifični cilj je analizirati navedene varijable u odnosu na neka sociodemografska obilježja roditelja i djece (mjesto stanovanja i dob djeteta). Ispitivana su uvjerenja o traženju stručne pomoći te procjena učestalosti i zadovoljstva dobivenom stručnom podrškom kod 102 roditelja djece s teškoćama u razvoju dobi do 15 godina korisnika osam udruga i/ili institucija u kojima su uključeni u odgojno- obrazovni i socijalizacijsko-rehabilitacijski tretman. U trenutku ispitivanja živjeli su u seoskim i urbanim sredinama na području gradova i okolice gradova Rijeke i Vinkovaca. Ukupno su sudjelovale 73 (71.6 %) majke (Mdob = 40.14) i 29 (28.4 %) očeva (Mdob = 41.52). Procijenjena učestalost dobivene socijalno- stručne pomoći i procijenjeno zadovoljstvo dobivenom socijalno- stručnom pomoći su negativno povezani s većim nepovjerenjem prema traženju socijalno-stručne pomoći. Što su djeca starija, to se kod roditelja uočava manje spremnosti za traženje socijalno- stručne pomoći i više nepovjerenja u traženju stručne pomoći. Usporedbom roditelja u Vinkovcima i Rijeci, kao i usporedbom roditelja koji žive u gradu i roditelja koji žive na selu, utvrđeno je da roditelji koji žive u Vinkovcima, kao i roditelji koji žive na selu, iskazuju značajno veću nelagodu u traženju socijalno-stručne pomoći. Autorice se nadaju da rezultati mogu pomoći u budućim istraživanjima teme, kao i u unapređivanju sustavnog pružanja stručne pomoći i podrške obiteljima djece s teškoćama u razvoju. Smatraju da je rad važan u unaprjeđivanju kvalitete socijalno-stručne podrške i pomoći obiteljima djece s teškoćama u razvoju jer ukazuje na teorijski interpretirano nisku roditeljsku procjenu učestalosti i kvalitete dobivene stručne pomoći.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus