Pregled bibliografske jedinice broj: 104409
Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja
Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja // Sažeci - Abstracts
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2001. str. 81-82 (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 104409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja
(Methodology in the Research of Developmental Language Disorders)
Autori
Ljubešić, Marta ; Blaži, Draženka ; Brozović, Blaženka ; Ivšac, Jasmina ; Vancaš, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Sažeci - Abstracts
/ - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2001, 81-82
Skup
Logopedija u novome tisućljeću: 2. Kongres logopeda Hrvatske/ Speech and Language Pathology in the New Millennium: 2nd Congress of Croatian Speech and Language Pathologists
Mjesto i datum
Mošćenička Draga, Hrvatska, 27.09.2001. - 30.09.2001
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
komunikacija; jezično-govorni razvoj; metodologija
(communication; speech and language development; methodology)
Sažetak
U okviru opsežnih višegodišnjih istraživanja uzroka i obilježja razvojnih jezičnih poremećaja unutar projekta koji je u novčanoj potpori Ministarstva znanosti i tehnologije RH (013-003) nastojimo unaprijediti razumijevanje procesa nastanka poremećaja u djece te istražiti obilježja komunikacijske i jezično-govorne razvojne putanje u djece. Istraživanje je kombinacija longitudinalne metode (proučavanje ranoga komunikacijskog i jezičnog razvoja u djece s perinatalnim mozgovnim lezijama) i transverzalne metode (posebne jezične teškoće, jezični razvoj prijevremeno rođene djece, predvještine čitanja i pisanja te rano čitanje i pisanje). Ovim se prikazom daje podroban opis metoda kojima smo se služili. Riječ je o nizu dobro provjerenih ispitnih postupaka oblikovanih u prethodnim istraživanjima kao i o primjeni novih metoda koje istom provjeravamo. U pogledu komunikacije i usvajanja jezika usredotočili smo se na rane faze razvoja ; obilježja predverbalne komunikacije (interakcije dijete-roditelj), posebice na pojavu rane socijalne kognicije (združene pažnje, imitacijskoga učenja, uoprabu simboličke geste i prvih riječi u djece s organskim i bez organskoga oštećenja). Obilježja jezičnog razvoja kod djece koja se služe jezikom proučavamo po sastavnicama: fonološkojh, morfo-sintaktičkoj, semantičkoj i pragmatičkoj. Usmjereni smo na uvijek aktualno pitanje o tome koliko su jezične specifično jezične, a koliko zadiru ili proizlaze iz drugih sposonosti, te koje jezične sposobnosti i u kojoj mjeri utječu na usvajanje vještime čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013003
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Blaženka Brozović
(autor)
Draženka Blaži
(autor)
Jasmina Ivšac Pavliša
(autor)
Marta Ljubešić
(autor)
Mirjana Lenček
(autor)