Pregled bibliografske jedinice broj: 1043775
Struktura i izgledi za razvoj hrvatskog tržišta mikrozelenja
Struktura i izgledi za razvoj hrvatskog tržišta mikrozelenja // Agroeconomia Croatica, 9 (2019), 1; 142-152 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1043775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura i izgledi za razvoj hrvatskog tržišta mikrozelenja
(The structure and development perspectives of microgreens market in Croatia)
Autori
Cerjak, Marija ; Rustan, Marija ; Juračak, Josip
Izvornik
Agroeconomia Croatica (1333-2422) 9
(2019), 1;
142-152
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
mikrozelenje, opskrbni lanac, motivi, Hrvatska
(microgreens, supply chain, motivation, Croatia)
Sažetak
Rastuća potražnja za funkcionalnom hranom dovela je i do povećanog interesa potrošača za mikrozelenjem, odnosno mladim izdancima različitog povrća, aromatičnog bilja i žitarica. Cilj ovog istraživanja bio je definirati lanac opskrbe mikrozelenjem u Hrvatskoj, istražiti motive članova opskrbnog lanca za uvođenje mikrozelenja u svoje poslovanje, kao i ispitati mogućnosti razvoja ovog tržišta. Provedeno je kvalitativno istraživanje uz pomoć polustrukturiranih intervjua s 11 članova lanca opskrbe: 4 proizvođača, 5 trgovaca i 2 restorana. Iako je ponuda mikrozelenja relativno mala na domaćem tržištu, rezultati istraživanja pokazuju da se koriste različiti kanali za njegovu prodaju: restorani, supermarketi, trgovine zdrave hrane, gradske tržnice, sajmovi i prodaja na gospodarstvu. Glavni motivi pokretanja proizvodnje su dodatni prihod, relativno jednostavna proizvodna tehnologija i želja za inovativnošću u poslovanju. Trgovci na malo uveli su mikrozelenje u svoj asortiman zbog potražnje potrošača i zbog visokih hranjivih vrijednosti mikrozelenja. Restorani su unijeli mikrozelenje u svoje jelovnike slijedeći trendove moderne kuhinje. U skoroj budućnosti očekuje se značajan porast potrošnje mikrozelenja, što će dovesti i do povećanja ponude u smislu količina i asortimana. Međutim, jedna od glavnih prepreka budućem rastu tržišta jeste slaba informiranost potrošača o mikrozelenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Interdisciplinarne biotehničke znanosti, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb