Pregled bibliografske jedinice broj: 1043662
NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku
NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku // Crkva u svijetu : CUS, 47 (2012), 4; 427-451 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1043662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku
(NCF and Religious Education: Religious competence in school religious education)
Autori
Garmaz, Jadranka
Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 47
(2012), 4;
427-451
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Obrazovni standardi ; Kompetencije ; Religiozno obrazovanje ; Vjeronauk ; Religiozna kompetencija
(educational standards ; competences ; religious education ; religious teaching ; religious competence)
Sažetak
U skladu s obrazovnim promjenama u svijetu, i hrvatski Nacionalni okvirni kurikulum donosi značajnu promjenu obrazovne paradigme: prelazak na kompetencijski sustav, učenička postignuća i ishode učenja. Ekonomski i gospodarstveno uvjetovana promjena obrazovne paradigme duboko mijenja sadržaje, načine i svrhu učenja i poučavanja u školi. Tragom tih promjena autor u članku analizira dimenzije religioznog učenja i ističe specifični sadržaj religiozne kompetencije u školskom vjeronauku. Metoda je prikazivačka i analitička. Rad se sastoji od tri poglavlja. U prvom se skicira religiozno obrazovanje i nove smjernice obrazovanja kao obrazovni standardi i kompetencije. U tom okviru autor odgovara na pitanje: što je religiozno obrazovanje? Vjeronauk cilja izgradnji kompleksne religiozne orijentacije koja pretpostavlja posjedovanje strukturiranog religioznog znanja i sposobnost individualnog pounutarnjenja religiozne tradicije. Religiozno znanje u semantičkoj, sintaktičkoj i pragmatičkoj dimenziji sadržaj je drugog poglavlja. Treće poglavlje raščlanjuje dimenzije religiozne kompetencije u školskom vjeronauku: obrazovno znanje u sveobuhvatnom smislu - znanje kao orijentacijska veličina za osobno tumačenje svijeta i kao motivacija za doživotno sučeljavanje s religioznim sadržajima ; sposobnost izražavanja vlastitih religioznih sposobnosti i nadarenosti ; sposobnost aktiviranja u religioznoj zajednici ; izgradnju religiozne komunikacijske sposobnosti te religiozno motivirano oblikovanje života. Na kraju se skiciraju smjernice za razvoj religiozne kompetencije u školskom vjeronauku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus