Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1043662

NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku


Garmaz, Jadranka
NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku // Crkva u svijetu : CUS, 47 (2012), 4; 427-451 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1043662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku
(NCF and Religious Education: Religious competence in school religious education)

Autori
Garmaz, Jadranka

Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 47 (2012), 4; 427-451

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Obrazovni standardi ; Kompetencije ; Religiozno obrazovanje ; Vjeronauk ; Religiozna kompetencija
(educational standards ; competences ; religious education ; religious teaching ; religious competence)

Sažetak
U skladu s obrazovnim promjenama u svijetu, i hrvatski Nacionalni okvirni kurikulum donosi značajnu promjenu obrazovne paradigme: prelazak na kompetencijski sustav, učenička postignuća i ishode učenja. Ekonomski i gospodarstveno uvjetovana promjena obrazovne paradigme duboko mijenja sadržaje, načine i svrhu učenja i poučavanja u školi. Tragom tih promjena autor u članku analizira dimenzije religioznog učenja i ističe specifični sadržaj religiozne kompetencije u školskom vjeronauku. Metoda je prikazivačka i analitička. Rad se sastoji od tri poglavlja. U prvom se skicira religiozno obrazovanje i nove smjernice obrazovanja kao obrazovni standardi i kompetencije. U tom okviru autor odgovara na pitanje: što je religiozno obrazovanje? Vjeronauk cilja izgradnji kompleksne religiozne orijentacije koja pretpostavlja posjedovanje strukturiranog religioznog znanja i sposobnost individualnog pounutarnjenja religiozne tradicije. Religiozno znanje u semantičkoj, sintaktičkoj i pragmatičkoj dimenziji sadržaj je drugog poglavlja. Treće poglavlje raščlanjuje dimenzije religiozne kompetencije u školskom vjeronauku: obrazovno znanje u sveobuhvatnom smislu - znanje kao orijentacijska veličina za osobno tumačenje svijeta i kao motivacija za doživotno sučeljavanje s religioznim sadržajima ; sposobnost izražavanja vlastitih religioznih sposobnosti i nadarenosti ; sposobnost aktiviranja u religioznoj zajednici ; izgradnju religiozne komunikacijske sposobnosti te religiozno motivirano oblikovanje života. Na kraju se skiciraju smjernice za razvoj religiozne kompetencije u školskom vjeronauku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Jadranka Garmaz (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Garmaz, Jadranka
NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku // Crkva u svijetu : CUS, 47 (2012), 4; 427-451 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Garmaz, J. (2012) NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku. Crkva u svijetu : CUS, 47 (4), 427-451.
@article{article, author = {Garmaz, Jadranka}, year = {2012}, pages = {427-451}, keywords = {Obrazovni standardi, Kompetencije, Religiozno obrazovanje, Vjeronauk, Religiozna kompetencija}, journal = {Crkva u svijetu : CUS}, volume = {47}, number = {4}, issn = {0352-4000}, title = {NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u \v{s}kolskom vjeronauku}, keyword = {Obrazovni standardi, Kompetencije, Religiozno obrazovanje, Vjeronauk, Religiozna kompetencija} }
@article{article, author = {Garmaz, Jadranka}, year = {2012}, pages = {427-451}, keywords = {educational standards, competences, religious education, religious teaching, religious competence}, journal = {Crkva u svijetu : CUS}, volume = {47}, number = {4}, issn = {0352-4000}, title = {NCF and Religious Education: Religious competence in school religious education}, keyword = {educational standards, competences, religious education, religious teaching, religious competence} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font