Pregled bibliografske jedinice broj: 1043652
Izazovi HNOS-a: projektna nastava u vjeronauku
Izazovi HNOS-a: projektna nastava u vjeronauku // Crkva u svijetu : CUS, 41 (2006), 2; 166-192 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1043652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi HNOS-a: projektna nastava u vjeronauku
(Challenges of hnos (Croatian national standard of education): project teaching in religious education)
Autori
Garmaz, Jadranka
Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 41
(2006), 2;
166-192
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
HNOS ; Istraživačka nastava ; Iskustveno učenje ; Projektna nastava ; Projektna metoda ; Vjeronauk.
(HNOS (Croatian National Standard of Education) ; research teaching ; empiric learning ; project teaching ; project method ; religious education)
Sažetak
Projektna nastava svojevrstan je odgovor škole na izazove društva. Današnja škola mora omogućiti razvoj i poticanje dinamičkih sposobnosti i različitih darova učenika, jer samo informirani, kompetentni i motivirani ljudi mogu biti otvoreni za sve promjene koje donosi (post)moderno društvo i mogu pridonijeti razvoju tog društva. Zbog toga Hrvatski nacionalni obrazovni standard ističe nastavne metode kao npr. egzemplarno i zorno učenje, terensku i iskustvenu nastavu unutar kojih se otvaraju mogu ćnosti i za integraciju projekata u nastavi i uporabu projektne metode u njoj. Cilj takve nastave je kod učenika potaknuti: samostalno učenje i djelovanje ; spoznaju vlastitih sposobnosti i potreb â i njihov daljnji razvoj ; razvijanje djelotvornosti i preuzimanje odgovornosti ; izgradnju društveno-povijesne senzibilnosti za pristup problemima i izazovima ; razvijanje komunikativnih i suradničkih sposobnosti i kulturu rješavanja konflikata ; ovladavanje organizacijskim sposobnostima itd. Projektna se nastava može dobro integrirati u nastavu vjeronauk a jer omogu ćuje svestrani raz voj učenik a i posredovanje općeljudsk ih i k ršćansk ih vrednota i pomaže u izgradnji osobnog, vjerskog i društvenog identiteta učenika. U članku se polazi od upoznavanja s temeljnim odrednicama nastavnih metoda i oblika rada koje predlaže Hrvatski nacionalni obrazovni standard. Zatim se donose neke osnovne naznake istraživačke i iskustvene nastave, a unutar njih se iz vjeronaučne perspektive fokusira projektna nastava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija