Pregled bibliografske jedinice broj: 1043633
Odnos percepcije obiteljske otpornosti i nekih obilježja adolescenata grada Zagreba i njihovih obitelji
Odnos percepcije obiteljske otpornosti i nekih obilježja adolescenata grada Zagreba i njihovih obitelji, 2017., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1043633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos percepcije obiteljske otpornosti i nekih obilježja adolescenata grada Zagreba i njihovih obitelji
(The relation between the perception of family resilience and some characteristics of adolescents from City of Zagreb and their families)
Autori
Belošević, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.06
Godina
2017
Stranica
89
Mentor
Valentina Kranželić
Neposredni voditelj
Martina Ferić
Ključne riječi
obitelj, obiteljska otpornost, školski uspjeh, struktura obitelji, značaj braće i sestara
(: family, family resilience, school success, family structure, the significance of brothers and sisters)
Sažetak
Temeljni cilj diplomskog rada jest dobiti uvid u percepciju obiteljske otpornosti od strane adolescenata (srednjoškolaca grada ZG). Specifični ciljevi vezani su uz istraživanje odnosa između percepcije obiteljske otpornosti i pojedinih obilježja sudionika poput školskog uspjeha i strukture njihovih obitelji. Istraživanje je provedeno sredinom travnja 2017. godine na prigodnom uzorku od 220 učenika u dvije srednje strukovne škole te jednoj gimnaziji u Gradu Zagrebu. Uzorak se sastojao od 90 učenika iz Škole za Grafiku, dizajn i medijsku produkciju, 41 učenika iz Veterinarske škole i 89 učenika iz Prve gimnazije. Istraživanje je provedeno u okviru pilot projekta «Pozitivan razvoj adolescenata grada Zagreba: analiza stanja» na Odsjeku za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta. Za potrebe navedenog projekta, izrađen je instrument koji se sastoji od nekoliko različitih skala te od dodatnih pitanja kojima su prikupljeni sociodemografski podaci o sudionicima istraživanja. Za potrebe ovog rada, kako bi se dobili podaci potrebni za ostvarivanje cilja i kako bi se odgovorilo na postavljene probleme od cjelovitog instrumenta uzeti su u obzir: (1)Upitnik o demografskim podacima i (2)Skala obiteljske otpornosti. U istraživanju je korištena metoda ''papir-olovka'', a sudjelovanje u istraživanju je bilo anonimno. Rezultati su pokazali kako sudionici izražavaju «relativno visoku» prisutnost obiteljske otpornosti u dvije promatrane subskale – (1) Obiteljska komunikacija i rješavanje problema te (3) Obiteljska organizacija, i to rezultatima višim od matematičkog prosjeka. Na subskali (2) pod nazivom Obiteljski sustav vjerovanja, rezultati su pokazali prisutnost obiteljske otpornosti, ali rezultat je prosječan, a ne viši od matematičkog prosjeka. Nadalje, što se tiče školskog uspjeha, dobiveni rezultati pokazuju kako postoji povezanost obiteljske otpornosti sa subjektivnom percepcijom vlastitog školskog uspjeha u području sudjelovanja u izvannastavnim aktivnostima (na sve tri subskale obiteljske otpornosti i na ukupnom rezultatu obiteljske otpornosti) i djelomično u odnosu s nastavnicima u školi (na dimenziji obiteljski sustav vjerovanja i na ukupnom rezultatu obiteljske otpornosti), dok ne postoji povezanost obiteljske otpornosti s obavljanjem školskih zadataka i odnosima s vršnjacima. Što se tiče povezanosti između percepcije obiteljske otpornosti i broja braće i sestara s kojima sudionici žive, rezultati istraživanja nisu potvrdili povezanost između obiteljske komunikacije i rješavanja problema, obiteljske organizacije i ukupnog rezultata na skali obiteljske otpornosti s brojem braće i sestara s kojima sudionici žive. S druge strane, pokazalo se da je obiteljski sustav vjerovanja pozitivno povezan s brojem braće i sestara (r=0, 163, p=0, 018). Proučavajući strukturu obitelji, rezultati istraživanja pokazali su kako ne postoji statistički značajna razlika u percepciji obiteljske otpornosti u odnosu na strukturu obitelji u smislu života s oba ili jednim/nijednim roditeljem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb