Pregled bibliografske jedinice broj: 1043463
Skriveno u vidljivom: što nam otkrivaju obrazovne biografije odgajatelja?
Skriveno u vidljivom: što nam otkrivaju obrazovne biografije odgajatelja? // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih / Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira (ur.).
Sarajevo: Pedagoški fakultet, Univerzitet u Sarajevu, 2019. str. 701-713 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1043463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skriveno u vidljivom: što nam otkrivaju obrazovne biografije odgajatelja?
(Hidden in the Visible: What do Educational Biographies of Preschool Teachers Reveal?)
Autori
Čepić, Renata ; Šćulac, Vanessa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih
/ Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira - Sarajevo : Pedagoški fakultet, Univerzitet u Sarajevu, 2019, 701-713
ISBN
978-9926-448-07-3
Skup
Konferencija "Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 12.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgajatelj, profesionalni razvoj, kvalitativno istraživanje, metoda obrazovne biografije
(preschool teacher, professional education, qualitative research, method of educational biography)
Sažetak
Sažetak Polazeći od stajališta kako za uspješno djelovanje odgajatelja nisu dostatne samo stečene kompetencije već je potrebno i preispitivanje vlastitih uvjerenja te refleksija vlastitog profesionalnog rada i razvoja, cilj je ovoga rada dati uvid u recentne spoznaje o primjeni biografske metode u kvalitativnim istraživanjima te kvalitativnom analizom 13 obrazovnih biografija odgajatelja pridonijeti boljem razumijevanju ključnih događaja u njihovu profesionalnom razvoju. Boljem razumijevanju razvoja profesionalnosti i profesionalnog identiteta odgajatelja, a time i osiguravanju dobrobiti djeteta, može pridonijeti uvid u tijek profesionalnog razvoja odgajateljica, njihova stajališta o odgovornostima, ulogama, funkcijama i vrijednostima u radu, uvid u motivacijske čimbenike za daljnji razvoj te vizije kvalitetnog i kompetentnog odgajatelja. Sintezom rezultata istraživanja moguće je zaključiti kako su artikulacija i ispitivanje vrijednosti, uvjerenja i stajališta odgajatelja primjenom obrazovnih biografija te formiranje refleksivnih skupina odgajatelja unutar organizacije od iznimne važnosti u njihovu profesionalnom razvoju i unaprjeđenju kvalitete odgojno-obrazovne ustanove. Kontinuirani profesionalni razvoj, rad na sebi, promišljanje i propitivanje prakse vodi k promjenama i stvaranju kvalitetnijeg okruženja za djecu. Summary Starting from the point of view to be successful preschool teachers is not enough just acquired competences but also questioning of their beliefs, a reflection of their own professional work and development, the aim of this paper is to give insight into recent findings on the application of biographical methods in qualitative research and qualitative analysis of 13 preschool teachers educational biography contribute better understanding of key events in their professional development. Better understanding and development of preschool teachers professionalism and professional identity, and thus ensuring the well-being of the child, may contribute insight in the course of professional development preschool teachers, their views on the responsibilities, roles, functions and values in work, insight into the motivational factors for the further development and vision of quality and competent preschool teacher. Using the results of research it is possible to conclude that the articulation and examination the values, beliefs and attitudes of preschool teachers using the educational biography and forming a reflexive groups of preschool teachers within the organization of the utmost importance to their professional development and improving the quality of the educational institution. Continuing professional education, work on yourself, thinking and questioning of practice time is leading to changes and creating a better environment for children.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA