Pregled bibliografske jedinice broj: 1043044
Samoprocjena kompetencija mentora zdravstvene njege - neizostavan dio vrjednovanja kvalitete kliničke nastave
Samoprocjena kompetencija mentora zdravstvene njege - neizostavan dio vrjednovanja kvalitete kliničke nastave // 6. KONGRES HRVATSKE UDRUGE MEDICINSKIH SESTARA „SESTRINSTVO BEZ GRANICA II“
Opatija, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1043044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena kompetencija mentora zdravstvene njege - neizostavan dio vrjednovanja kvalitete kliničke nastave
(Self-assessment of health care mentors’ competencies - an essential part of quality evaluation of clinical teaching)
Autori
Lovrić, Robert ; Prlić, Nada ; Vujanić, Jasenka ; Grdić, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
6. KONGRES HRVATSKE UDRUGE MEDICINSKIH SESTARA „SESTRINSTVO BEZ GRANICA II“
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 15.06.2017. - 16.06.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastavnik, samoprocjena, klinička nastava.
(teacher, self-assessment, clinical teaching.)
Sažetak
Samoprocjena kompetencija mentora zdravstvene njege sustavan je i transparentan proces analiziranja vlastitih postupaka radi poboljšanja profesionalnog razvoja učenika, studenta, mentora, ali i cjelokupne organizacije. Cilj je rada naglasiti važnost samoprocjene mentora zdravstvene njege tijekom kliničke nastave te prikazati razvoj validiranog instrumenta za procjenu vlastitih kompetencija mentora. Svijest o važnosti samoprocjene pomaže mentoru postati aktivnim i spremnim za uvođenje potrebnih promjena, kao i poboljšati osobni i profesionalni razvoj kao mentora. Postupak je samoprocjene istinski težak, ali važan zadatak. U praksi, mnogi mentori podcjenjuju ili čak zanemaruju samoprocjenu te tako ignoriraju vrijedne informacije. Slijedom toga, mogu napraviti pogrješke koje bi se mogle izbjeći. U literaturi je evidentan nedostatak publikacija koje opisuju samoprocjene mentora zdravstvene njege. Objavljena su istraživanja uglavnom usmjerena na uvjerenje mentora u vlastite sposobnosti za izvršenje određenih zadatka (samoučinkovitost) u različitim uvjetima kliničke edukacije. Međutim, koncept uvjerenja u vlastite sposobnosti razlikuje se od koncepta samoprocjene/samovrjednovanja/samoanalize vlastitih kompetencija koje su primijenjene u točno određenim trenutcima i situacijama kliničke nastave. Nedostatak objavljivanja i rasprava o rezultatima istraživanja samoprocjena mentorskih kompetencija može za posljedicu imati značajno umanjivanje važnosti samoprocjene kao neizostavno bitnog dijela vrjednovanja kvalitete kliničke nastave. Samoprocjena je alat koji osigurava učinkovitije postignuće željenih ishoda učenja i višu razinu kvalitete kliničke nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek