Pregled bibliografske jedinice broj: 1043024
Računalne igre
Računalne igre // Izazovi digitalnog svijeta / Velki, Tena ; Šolić, Krešimir (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 123-147
CROSBI ID: 1043024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računalne igre
(Computer games)
Autori
Ružić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Izazovi digitalnog svijeta
Urednik/ci
Velki, Tena ; Šolić, Krešimir
Izdavač
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2019
Raspon stranica
123-147
ISBN
978-953-6965-88-5
Ključne riječi
računalne igre, vrste računalnih igara, posljedice igranja računalnih igara, PEGI sustav
(computer games, types of computer games, consequences of playing computer games, PEGI system)
Sažetak
Neslužbenim početkom razvoja računalnih igara smatra se 1970. godina kad je u upotrebu puštena jedna od prvih igara. Od tada njihova popularnost sve više raste, a danas se smatraju jednim od najpopularnijih načina zabave djece i odraslih. U ovom trenutku diljem svijeta postoji na tisuće različitih računalnih igara čiji je sadržaj prilično raznolik. Primarna im je svrha zabava i opuštanje, ali postaju i sve većim dijelom akademskog, društvenog i emocionalnog života, a uključene su u gotovo sve sfere svakodnevnog života. Mogućnosti njihove upotrebe ograničene su samo maštom i trenutačnom razinom tehnološkog razvoja koja se iz dana u dan mijenja. Sve se veća važnost pridaje razumijevanju učinaka igranja računalnih igara, kako pozitivnih tako i negativnih. Učinci se mogu zabilježiti u svim dijelovima života pojedinca, od kognitivnog funkcioniranja i zdravlja do društvenog života i regulacije emocija. U ovom poglavlju dan je pregled osnovnih karakteristika računalnih igara i rezultata dosadašnjih istraživanja kako bi se potaknulo razmatranje učinaka igara u širem kontekstu. S obzirom na to da se velik broj igara može igrati i internetski u suradnji ili u natjecanju s drugim igračima, važno je imati na umu potencijalne opasnosti koje internetsko okruženje sa sobom nosi. Na kraju su poglavlja ukratko dane preporuke korisnicima, djeci i odraslima koje im mogu pomoći u odabiru prikladnih igara i zaštiti na internetu kako bi se iskustvo igranja učinilo što boljim i pozitivnijim.
Izvorni jezik
Hrvatski