Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1043006

Trajna edukacija iz biostatistike i medicinske informatike


Dimnjaković Jelena; Švajda Marija; Poljičanin Tamara; Pristaš Ivan
Trajna edukacija iz biostatistike i medicinske informatike // Zbornik skupa 14. simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku, MI 2019 / Ilakovac, Vesna ; Erceg, Marijan (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada, 2019. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1043006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Trajna edukacija iz biostatistike i medicinske informatike
(Continuous medical education in biostatistics and medical informatics)

Autori
Dimnjaković Jelena ; Švajda Marija ; Poljičanin Tamara ; Pristaš Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik skupa 14. simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku, MI 2019 / Ilakovac, Vesna ; Erceg, Marijan - Zagreb : Medicinska naklada, 2019, 17-18

Skup
14. simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku Medicinska informatika 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2019. - 29.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kontinuirana medicinska edukacija, medicinska infromatika, biostatistika
(continuous medical education, medical informatics, biostatistics)

Sažetak
Kontinuirana edukacija zdravstvenih djelatnika podrazumijeva i praćenje publikacija u područjima od interesa, odnosno kritički pregled dostupne literature. Jedan od ograničavajućih elemenata u adekvatnom praćenju suvremenih spoznaja može biti i nepoznavanje medicinske statistike i biostatistike. Hrvatski zavod za javno zdravstvo u okviru svojih djelatnosti provodi i biostatističke analize podataka, a u radu s korisnicima stekli smo dojam insuficijentnog znanja zdravstvenih radnika u ovom području. U cilju definiranja tečaja trajne medicinske edukacije koji bi adresirao najizraženije potrebe i zahtjeve za edukacijom u području biostatistike, proveli smo ispitivanje s mješovitom metodologijom koje je obuhvaćalo online anketu i kvalitativno ispitivanje zdravstvenih djelatnika. U ispitivanju je sudjelovalo 104 ispitanika, većinom specijalizanti i mlađi specijalisti zaposleni na klinikama, u dobi od 25 do 34 godine, a 86% ispitanika svoje znanje biostatistike je procijenilo kao prosječno do ispodprosječno. Iskazan je interes za pohađanje tečaja biostatistike od kojeg 77% ispitanika očekuje da im olakša čitanje znanstvenog rada s razumijevanjem, 64% da im olakša provođenje vlastitog znanstvenog rada, a 76% ispitanika zainteresirano je na tečaju učiti i o tipovima statističkih testova. Dubinski intervjui ukazali su na nezadovoljstvo dinamikom uvođenja novih dijagnostičko terapijskih smjernica i postupaka u svakodnevnu kliničku praksu, odnosno preporuka kliničarima u svezi skrbi pacijenata sa specifičnim stanjima. Na temelju dobivenih rezultata, koncipirali smo tečaj koji zdravstvenim djelatnicima omogućava primarno osvježivanje kao i stjecanja potrebnih znanja i vještina za kritički osvrt na literaturu. Kako se radi o tečaju trajne medicinske edukacije bilo je potrebno definirati opseg i frekvenciju koja će omogućiti pohađanje svim zainteresiranim djelatnicima nakon radnog vremena. Tečaj je koncipiran u 3 modula od kojih svaki traje po 3 sata i svaki obrađuje drugu temu (kvantitativna i kvalitativna istraživanja u medicini, interpretacija rezultata istraživanja, izbor statističkog testa). Prvi ciklus tečaja održan je u proljeće 2019. godine, a drugi ciklus planiran je za listopad 2019. Moduli pružaju bazičnu razinu znanja biostatistike, ali od 2020. planiraju se uvesti i napredniji moduli s temama iz područja medicinske informatike i napredne analize podataka(statistička analiza podataka, logistička regresija, analiza preživljenja, informacijski standardi u zdravstvu, smislena informatizacija poslovanja u zdravstvenim ustanovama, korištenje baza podataka u zdravstvenim ustanovama). Trajna edukacija iz biostatistike i medicinske informatike koncipirana je na temelju potreba korisnika te zdravstvenim djelatnicima omogućava osvježivanje i stjecanja potrebnih znanja u području biostatistike u cilju omogućavanja kritičkog osvrta na literaturu. Krajnji cilj je uspostava modularnog tečaja koji bi obuhvatio najvažnije teme biostatistike i medicinske informatike te bio dostupan, osim u direktnom, i u online sučelju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatski zavod za javno zdravstvo


Citiraj ovu publikaciju:

Dimnjaković Jelena; Švajda Marija; Poljičanin Tamara; Pristaš Ivan
Trajna edukacija iz biostatistike i medicinske informatike // Zbornik skupa 14. simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku, MI 2019 / Ilakovac, Vesna ; Erceg, Marijan (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada, 2019. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Dimnjaković Jelena, Švajda Marija, Poljičanin Tamara & Pristaš Ivan (2019) Trajna edukacija iz biostatistike i medicinske informatike. U: Ilakovac, V. & Erceg, M. (ur.)Zbornik skupa 14. simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku, MI 2019.
@article{article, year = {2019}, pages = {17-18}, keywords = {kontinuirana medicinska edukacija, medicinska infromatika, biostatistika}, title = {Trajna edukacija iz biostatistike i medicinske informatike}, keyword = {kontinuirana medicinska edukacija, medicinska infromatika, biostatistika}, publisher = {Medicinska naklada}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2019}, pages = {17-18}, keywords = {continuous medical education, medical informatics, biostatistics}, title = {Continuous medical education in biostatistics and medical informatics}, keyword = {continuous medical education, medical informatics, biostatistics}, publisher = {Medicinska naklada}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font