Pregled bibliografske jedinice broj: 1043004
Formiranje mladenačkog identiteta u romanima Imaš fejs? i Bacit ću ti kompjuter kroz prozor Jasminke Tihi-Stepanić
Formiranje mladenačkog identiteta u romanima Imaš fejs? i Bacit ću ti kompjuter kroz prozor Jasminke Tihi-Stepanić // Lingua Montenegrina, 2 (2019), 24; 277-294 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1043004 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formiranje mladenačkog identiteta u romanima Imaš fejs? i Bacit ću ti kompjuter kroz prozor Jasminke Tihi-Stepanić
(Forming a Youthful Identity in Novels Got Facebook? and I’ll Throw your Computer out of the Window Jasminke Tihi-Stepanić)
Autori
Živković Zebec, Vedrana ; Zbožil, Marija
Izvornik
Lingua Montenegrina (1800-7007) 2
(2019), 24;
277-294
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
književnost za mlade, formiranje mladenač-kog identiteta u književnosti, rana adolescencija, Imaš fejs?, Bacit ću ti kompjutor kroz prozor
(Literature for young adults ; the formation of a youth identity in literature ; early adolescence ; Got Facebook?, I’ll Throw your Computer out of the Window)
Sažetak
U radu je istraženo formiranje mladenačkog identiteta u dvama romanima Jasminke Tihi-Stepanić Imaš fejs?(2011) i Bacit ću ti kompjuter kroz prozor(2013). Jasminka Tihi-Stepanić pripada suvremenim hrvatskim autorima književnosti za djecu i mlade i u svojim djelima donosi probleme i izazove odrastanja u 21. stoljeću. U analiziranim romanima u središtu su naracije protagonisti u razdoblju rane adolescencije i njihovi problemi i interesi, koji uključuju korištenje medija, odnose u obitelji, odnose među vršnjacima i obveze u školi. U oba romana važnu ulogu imaju mediji koji predstavljaju prostor bijega od problema ili prostor za uspostavljanje novih odnosa i formiranje položaja u društvu. Obitelj se kao narativna figura pojavljuje u važnoj ulozi i načini funkcioniranja obitelji, te tip roditeljskog odgoja utječu na formiranje mladenačkog identiteta i načine ponašanja. Utjecaj vršnjaka ukazuje na kolebljivost identiteta adolescenata koji se nalaze između zahtjeva roditelja i težnje za pripadno-šću vršnjačkoj skupini. Škola se nalazi u pozadini naracije u oba romana, ali ostavlja pozitivan utjecaj na formiranje identiteta likova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vedrana Živković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)