Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1042926

Čitljivost autentičnih tekstova


Rujevčan, Davorka; Mikša, Ines
Čitljivost autentičnih tekstova // Od teorije do prakse u jeziku struke / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2018. str. 237-249 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1042926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čitljivost autentičnih tekstova
(Readability of Authentic Texts)

Autori
Rujevčan, Davorka ; Mikša, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Od teorije do prakse u jeziku struke / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija - Zagreb : Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2018, 237-249

Skup
III. International Conference From Theory to Practice in Language for Specific Purposes = III. međunarodna konferencija Od teorije do prakse u jeziku struke

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.02.2018. - 24.02.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
analiza, autentični tekstovi, čitljivost, jezik struke, kohezija
(analysis, authentic texts, cohesion, language for specific purposes, readability)

Sažetak
U nastavi engleskoga kao jezika struke na visokoškolskim institucijama vrlo je čest problem nedostatak nastavnih materijala namijenjenih određenoj struci. Nerijetko, nastavnici koriste autentične stručne tekstove te ih prilagođavaju nastavi i sami izrađuju zadatke za razumijevanje teksta. Jedan od važnih kriterija za razumijevanje teksta je njegova čitljivost, koja uključuje različita tekstualna obilježja. Čitljivost teksta koncept je koji najčešće obuhvaća koheziju, broj riječi, učestalost riječi, sintagme, diskursne oznake, itd. koje pomažu čitatelju u razumijevanju ideja iz teksta te u povezivanju tih ideja s već postojećim znanjem. Nastavnici često prilagođavaju tekst za rad u nastavi, no previše promjena može ponekad poremetiti organizaciju teksta te ga čak učiniti manje čitljivim. Kohezivniji tekstovi pomažu čitateljima sa slabijim predznanjem iz područja struke razumjeti stručne tekstove, što treba imati na umu kod izvođenja nastave jezika. Kako bi se odredila čitljivost teksta, možemo se poslužiti formulama čitljivosti. Do danas su razvijene formule za izračunavanje čitljivosti teksta kao što su Flesch Reading Ease, Flesch– Kincaid Grade Level Index, SMOG, Fog Test, Fry Formula, Dale–Chall Formula, a sve je popularniji i internetski softverski alat Coh Metrix. Cilj ovoga rada je usporediti nekoliko različitih autentičnih tekstova s obzirom na njihovu čitljivost. Provest će se usporedna analiza njihove čitljivosti, pri čemu će se koristiti različite formule za izračunavanje čitljivosti, kao i alat Coh Metrix. Također, pobliže će se pojasniti mogućnosti koje taj alat nudi u usporedbi s formulama čitljivosti te će se osvrnuti na njegovu moguću uporabu u pripremi i provođenju nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište u Karlovcu

Profili:

Avatar Url Davorka Rujevčan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rujevčan, Davorka; Mikša, Ines
Čitljivost autentičnih tekstova // Od teorije do prakse u jeziku struke / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2018. str. 237-249 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Rujevčan, D. & Mikša, I. (2018) Čitljivost autentičnih tekstova. U: Omrčen, D. & Krakić, A. (ur.)Od teorije do prakse u jeziku struke.
@article{article, author = {Rujev\v{c}an, Davorka and Mik\v{s}a, Ines}, year = {2018}, pages = {237-249}, keywords = {analiza, autenti\v{c}ni tekstovi, \v{c}itljivost, jezik struke, kohezija}, title = {\v{C}itljivost autenti\v{c}nih tekstova}, keyword = {analiza, autenti\v{c}ni tekstovi, \v{c}itljivost, jezik struke, kohezija}, publisher = {Udruga nastavnika jezika struke na visoko\v{s}kolskim ustanovama}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rujev\v{c}an, Davorka and Mik\v{s}a, Ines}, year = {2018}, pages = {237-249}, keywords = {analysis, authentic texts, cohesion, language for specific purposes, readability}, title = {Readability of Authentic Texts}, keyword = {analysis, authentic texts, cohesion, language for specific purposes, readability}, publisher = {Udruga nastavnika jezika struke na visoko\v{s}kolskim ustanovama}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font