Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1042866

Didaktički koncepti za poticanje kritičkog mišljenja u nastavi likovne umjetnosti


Skender, Lana
Didaktički koncepti za poticanje kritičkog mišljenja u nastavi likovne umjetnosti // Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 382-390 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1042866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktički koncepti za poticanje kritičkog mišljenja u nastavi likovne umjetnosti
(Didactic Concepts for Fostering Critical Thinking in Visual Art Teaching)

Autori
Skender, Lana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 382-390

Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kritičko mišljenje ; likovna umjetnost ; metakompetencije ; vizualna kultura ; učenje i poučavanje
(critical thinking ; learning and teaching ; meta competencies ; visual art ; visual culture)

Sažetak
Obrazovanje u postmoderno doba doživjelo je razne transformacije koje su vodile promjeni koncepta učenja i poučavanja. Usmjerene su na razvoj metakompetencija od kojih je kritičko mišljenje istaknuto kao ključna sposobnost. Najveći utjecaj je učinila kritička pedagogija jer učeniku pristupa kao aktivnom recipijentu koji je odgovoran za svoje znanje. I disciplina povijesti umjetnosti doživjela je epistemiološke promjene prema kritičkoj povijesti umjetnosti, koja se okreće recipijentu i prijenosu značenja raznih aspekata vizualne kulture a ne samo umjetničkih djela. Poznati načini gledanja umjetnosti s aspekta forme više nisu dovoljni za razumijevanje uloge umjetnosti kao socijalnog konstrukta u društvu jer umjetnici posežu za suvremenim metodama koje aktivnije uključuju kognitivne spoznaje promatrača. Učenici nužno moraju razvijati kritički instrumentarij kojim će moći prosuđivati poplavu slika u svijetu i prepoznati ulogu umjetnosti u suvremenom životu. Kritičko mišljenje uključuje operacije višeg stupnja mišljenja i razvijenost kognitivnih vještina, ali prije svega razvija argumentiranu obranu stava i sagledavanje problema s više aspekata. U članku se razmatraju didaktički koncepti razvoja kritičkog mišljenja u nastavi Likovne umjetnosti. Razvoj takve vrste mišljenja zahtijeva poticajno razredno ozračje za iskazivanje mišljenja i slobodu u izboru sadržaja. Za poticanje kritičke refleksije sadržajima se mora pristupiti problemski obuhvaćajući više povijesnih i stilskih razdoblja, od daleke prošlosti do suvremenosti. Problemi se moraju sagledati iz više različitih konteksta, od kojih je povijesni i formalni samo jedan od mogućih. Nužno je uključiti i sadržaje popularne kulture koji su sastavni dio života učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Lana Skender (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ff-eizdavastvo.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Skender, Lana
Didaktički koncepti za poticanje kritičkog mišljenja u nastavi likovne umjetnosti // Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 382-390 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Skender, L. (2018) Didaktički koncepti za poticanje kritičkog mišljenja u nastavi likovne umjetnosti. U: Dedić Bukvić, E. & Bjelan-Guska Sandra (ur.)Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“.
@article{article, author = {Skender, Lana}, editor = {Dedi\'{c} Bukvi\'{c}, E. and Bjelan-Guska Sandra}, year = {2018}, pages = {382-390}, keywords = {kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, likovna umjetnost, metakompetencije, vizualna kultura, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje}, title = {Didakti\v{c}ki koncepti za poticanje kriti\v{c}kog mi\v{s}ljenja u nastavi likovne umjetnosti}, keyword = {kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, likovna umjetnost, metakompetencije, vizualna kultura, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Skender, Lana}, editor = {Dedi\'{c} Bukvi\'{c}, E. and Bjelan-Guska Sandra}, year = {2018}, pages = {382-390}, keywords = {critical thinking, learning and teaching, meta competencies, visual art, visual culture}, title = {Didactic Concepts for Fostering Critical Thinking in Visual Art Teaching}, keyword = {critical thinking, learning and teaching, meta competencies, visual art, visual culture}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font