Pregled bibliografske jedinice broj: 1042866
Didaktički koncepti za poticanje kritičkog mišljenja u nastavi likovne umjetnosti
Didaktički koncepti za poticanje kritičkog mišljenja u nastavi likovne umjetnosti // Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 382-390 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1042866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički koncepti za poticanje kritičkog mišljenja u nastavi likovne umjetnosti
(Didactic Concepts for Fostering Critical Thinking in Visual Art Teaching)
Autori
Skender, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“
/ Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 382-390
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kritičko mišljenje ; likovna umjetnost ; metakompetencije ; vizualna kultura ; učenje i poučavanje
(critical thinking ; learning and teaching ; meta competencies ; visual art ; visual culture)
Sažetak
Obrazovanje u postmoderno doba doživjelo je razne transformacije koje su vodile promjeni koncepta učenja i poučavanja. Usmjerene su na razvoj metakompetencija od kojih je kritičko mišljenje istaknuto kao ključna sposobnost. Najveći utjecaj je učinila kritička pedagogija jer učeniku pristupa kao aktivnom recipijentu koji je odgovoran za svoje znanje. I disciplina povijesti umjetnosti doživjela je epistemiološke promjene prema kritičkoj povijesti umjetnosti, koja se okreće recipijentu i prijenosu značenja raznih aspekata vizualne kulture a ne samo umjetničkih djela. Poznati načini gledanja umjetnosti s aspekta forme više nisu dovoljni za razumijevanje uloge umjetnosti kao socijalnog konstrukta u društvu jer umjetnici posežu za suvremenim metodama koje aktivnije uključuju kognitivne spoznaje promatrača. Učenici nužno moraju razvijati kritički instrumentarij kojim će moći prosuđivati poplavu slika u svijetu i prepoznati ulogu umjetnosti u suvremenom životu. Kritičko mišljenje uključuje operacije višeg stupnja mišljenja i razvijenost kognitivnih vještina, ali prije svega razvija argumentiranu obranu stava i sagledavanje problema s više aspekata. U članku se razmatraju didaktički koncepti razvoja kritičkog mišljenja u nastavi Likovne umjetnosti. Razvoj takve vrste mišljenja zahtijeva poticajno razredno ozračje za iskazivanje mišljenja i slobodu u izboru sadržaja. Za poticanje kritičke refleksije sadržajima se mora pristupiti problemski obuhvaćajući više povijesnih i stilskih razdoblja, od daleke prošlosti do suvremenosti. Problemi se moraju sagledati iz više različitih konteksta, od kojih je povijesni i formalni samo jedan od mogućih. Nužno je uključiti i sadržaje popularne kulture koji su sastavni dio života učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti