Pregled bibliografske jedinice broj: 1042856
Digitalizirana kulturna baština kao platforma za odgojno-obrazovne aktivnosti u metodici povijesti umjetnosti I likovnoj umjetnosti
Digitalizirana kulturna baština kao platforma za odgojno-obrazovne aktivnosti u metodici povijesti umjetnosti I likovnoj umjetnosti // Mediji i medijska kultura: europski realiteti / Piližota, Vlasta ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Brekalo, Miljenko ; Đukić, Marina ; Engstler, Martin ; Alexander Kühnle, Boris ; Ljubić, Lucija ; Michel, Burkard ; Pavić, Željko ; Mendelová, Dáša ; Brník, Andrej ; Rinsdorf, Martin, Solík ; Višňovský, Ján ; Žužul, Ivana (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 636-647 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1042856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalizirana kulturna baština kao platforma za odgojno-obrazovne aktivnosti u metodici povijesti umjetnosti I likovnoj umjetnosti
(A Digitized Cultural Heritage as a Platform for the Educational and Teaching Activities in the Art History Methodics and Visual Art)
Autori
Skender, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji i medijska kultura: europski realiteti
/ Piližota, Vlasta ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Brekalo, Miljenko ; Đukić, Marina ; Engstler, Martin ; Alexander Kühnle, Boris ; Ljubić, Lucija ; Michel, Burkard ; Pavić, Željko ; Mendelová, Dáša ; Brník, Andrej ; Rinsdorf, Martin, Solík ; Višňovský, Ján ; Žužul, Ivana - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 636-647
ISBN
978-953-8181-09-2
Skup
3. međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Mediji i medijska kultura: europski realiteti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.05.2017. - 05.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalna slika ; kulturna baština ; likovna umjetnost ; metodika povijesti umjetnosti ; odgojno-obrazovne aktivnosti
(digital imagery ; cultural heritage ; visual arts ; art history methodics ; educational and teaching activities)
Sažetak
U radu se razmatraju mogućnosti korištenja digitalizirane kulturne baštine kao platforme za odgojne i obrazovne aktivnosti u metodici povijesti umjetnosti i nastavi likovne umjetnosti. U ovom području značajan problem čine reprodukcije loše kvalitete i nedostupnost relevantnih informacija. Najveća je revolucija na tom području internetski portal Google Art and Culture koji osim digitalne slike u visokoj rezoluciji nudi i velike interaktivne mogućnosti koje mogu poticati istraživačko gledanje. Istražuje se i usavršavanje nastavnika uz pomoć digitalnih edukativnih publikacija muzeja te mogućnosti planiranja projekata preko portala za baštinu. UNESCO-ova strategija učenja kulturne baštine, predstavljena posredstvom programa World Heritage Educational Programme, nudi razrađen didaktički koncept za poticanje aktivnog uključivanja mladih kroz inicijative zaštite i očuvanja. Istraživanje digitalnih izvora o kulturnoj baštini može razvijati istraživačke kompetencije, sposobnost rješavanja problema i poticati kritičku refleksiju. Poseban je problem nedovoljna digitalna zastupljenost i prezentiranost nacionalne kulturne baštine koja otežava učenje, ali i istraživanje na terenu. Prezentirat će se primjeri stvaranja digitalnih materijala o nacionalnoj kulturnoj baštini mapiranjem osječke graditeljske i urbanističke baštine koji mogu biti odrazi istraživanja, ali i učeničkih refleksija o problemima zaštite i očuvanja te se poslije mogu koristiti za otvorene didaktičke koncepte terenske nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti