Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1042794

Poticanje kreativnog mišljenja i izražavanja u nastavi likovne umjetnosti


Skender, Lana
Poticanje kreativnog mišljenja i izražavanja u nastavi likovne umjetnosti // Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije Zbornik sažetaka s drugog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 439-455 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1042794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje kreativnog mišljenja i izražavanja u nastavi likovne umjetnosti
(Fostering Creative Thinking and Reflection by Teaching Visual Art)

Autori
Skender, Lana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije Zbornik sažetaka s drugog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti / Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017, 439-455

ISBN
978-953-8181-02-3

Skup
Drugi međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kreativno mišljenje i izražavanje ; generička kompetencija ; likovna umjetnost ; umjetnički proces ; reinterpretacija
(creative thinking and expression ; generic competence ; visual art ; artistic process ; reinterpretation)

Sažetak
Kreativno mišljenje je specifična mentalna aktivnost, za koju je karakteristično stvaranje novih ideja, zbog čega se smatra vrhuncem ljudskog znanja i izdvaja kao jedna od generičkih kompetencija. Suvremene teorije dokazale su da kreativnost nije isključivo umjetnički dar nego se može razvijati i poboljšati primjenom strukturirane metodologije, koja potiče lateralno mišljenje prepoznatljivo po generiranju velikog broja ideja i novim konceptima. Ciljano se razvija kroz kurikulumske ishode u nastavi Likovne kulture za osnovnu školu, manualnim radom u materijalima, dok se u srednjoj školi kroz sadržaje premeta Likovna umjetnost potpuno napušta (ako promatramo ciljeve i ishode učenja). Učenje je usmjereno povijesnom kontekstu određenih umjetničkih djela ili pojava, koji se otkriva primjenom hermeneutičkog pristupa umjetničkom djelu, najčešće u obliku pisanog eseja dok je vizualno izražavanje zapostavljeno. Kreativno mišljenje je glavni pokretač umjetničkog procesa od početne faze kognitivnog razvoja ideje do tehnološke izvedbe u materijalu. Postupci kojima se služe umjetnici tijekom nastanka umjetničkog djela ili izvedbe kao što su konstrukcija, dekonstrukcija, redefinicija, reinterpretacija, aproprijacija, mogu biti poticajni za razvoj kreativnog razmišljanja kod učenika. Cilj implementacije ovih postupaka u nastavne aktivnosti predmeta Likovna umjetnost je obogatiti recepciju umjetničkog djela preoblikovanjem umjetničke ideje kojima učenici iskušavaju mogućnosti stvaranja polazeći od umjetničkog djela ili procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Lana Skender (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Skender, Lana
Poticanje kreativnog mišljenja i izražavanja u nastavi likovne umjetnosti // Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije Zbornik sažetaka s drugog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 439-455 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Skender, L. (2017) Poticanje kreativnog mišljenja i izražavanja u nastavi likovne umjetnosti. U: Škojo, T. (ur.)Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije Zbornik sažetaka s drugog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti.
@article{article, author = {Skender, Lana}, editor = {\v{S}kojo, T.}, year = {2017}, pages = {439-455}, keywords = {kreativno mi\v{s}ljenje i izra\v{z}avanje, generi\v{c}ka kompetencija, likovna umjetnost, umjetni\v{c}ki proces, reinterpretacija}, isbn = {978-953-8181-02-3}, title = {Poticanje kreativnog mi\v{s}ljenja i izra\v{z}avanja u nastavi likovne umjetnosti}, keyword = {kreativno mi\v{s}ljenje i izra\v{z}avanje, generi\v{c}ka kompetencija, likovna umjetnost, umjetni\v{c}ki proces, reinterpretacija}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Skender, Lana}, editor = {\v{S}kojo, T.}, year = {2017}, pages = {439-455}, keywords = {creative thinking and expression, generic competence, visual art, artistic process, reinterpretation}, isbn = {978-953-8181-02-3}, title = {Fostering Creative Thinking and Reflection by Teaching Visual Art}, keyword = {creative thinking and expression, generic competence, visual art, artistic process, reinterpretation}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font