Pregled bibliografske jedinice broj: 1042794
Poticanje kreativnog mišljenja i izražavanja u nastavi likovne umjetnosti
Poticanje kreativnog mišljenja i izražavanja u nastavi likovne umjetnosti // Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije Zbornik sažetaka s drugog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 439-455 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1042794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje kreativnog mišljenja i izražavanja u nastavi likovne umjetnosti
(Fostering Creative Thinking and Reflection by Teaching Visual Art)
Autori
Skender, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije Zbornik sažetaka s drugog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti
/ Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017, 439-455
ISBN
978-953-8181-02-3
Skup
Drugi međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativno mišljenje i izražavanje ; generička kompetencija ; likovna umjetnost ; umjetnički proces ; reinterpretacija
(creative thinking and expression ; generic competence ; visual art ; artistic process ; reinterpretation)
Sažetak
Kreativno mišljenje je specifična mentalna aktivnost, za koju je karakteristično stvaranje novih ideja, zbog čega se smatra vrhuncem ljudskog znanja i izdvaja kao jedna od generičkih kompetencija. Suvremene teorije dokazale su da kreativnost nije isključivo umjetnički dar nego se može razvijati i poboljšati primjenom strukturirane metodologije, koja potiče lateralno mišljenje prepoznatljivo po generiranju velikog broja ideja i novim konceptima. Ciljano se razvija kroz kurikulumske ishode u nastavi Likovne kulture za osnovnu školu, manualnim radom u materijalima, dok se u srednjoj školi kroz sadržaje premeta Likovna umjetnost potpuno napušta (ako promatramo ciljeve i ishode učenja). Učenje je usmjereno povijesnom kontekstu određenih umjetničkih djela ili pojava, koji se otkriva primjenom hermeneutičkog pristupa umjetničkom djelu, najčešće u obliku pisanog eseja dok je vizualno izražavanje zapostavljeno. Kreativno mišljenje je glavni pokretač umjetničkog procesa od početne faze kognitivnog razvoja ideje do tehnološke izvedbe u materijalu. Postupci kojima se služe umjetnici tijekom nastanka umjetničkog djela ili izvedbe kao što su konstrukcija, dekonstrukcija, redefinicija, reinterpretacija, aproprijacija, mogu biti poticajni za razvoj kreativnog razmišljanja kod učenika. Cilj implementacije ovih postupaka u nastavne aktivnosti predmeta Likovna umjetnost je obogatiti recepciju umjetničkog djela preoblikovanjem umjetničke ideje kojima učenici iskušavaju mogućnosti stvaranja polazeći od umjetničkog djela ili procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti