Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1042791

Semioza slika u noveli Panorama Ive Andrića


Franković, Sanja
Semioza slika u noveli Panorama Ive Andrića // Bosanskohercegovački slavistički kongres II. Zbornik radova 2 / Halilović, Senahid i Adijata Ibrišimović-Šabić (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet, 2019. str. 247-256 doi:821.163.4(497.6).09-32 Andrić I.


CROSBI ID: 1042791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Semioza slika u noveli Panorama Ive Andrića
(The Semiosis of Pictures in the Short Story Panorama by Ivo Andrić)

Autori
Franković, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Bosanskohercegovački slavistički kongres II. Zbornik radova 2

Urednik/ci
Halilović, Senahid i Adijata Ibrišimović-Šabić

Izdavač
Slavistički komitet

Grad
Sarajevo

Godina
2019

Raspon stranica
247-256

ISBN
953-6050-14-5

Ključne riječi
panorama, reklama, imaginacija, slike sna, semioza slika, mise-en-abyme
(panorama, advertisement, imagination, dream pictures, the semiosis of pictures, mise-en-abyme)

Sažetak
Naslov Andrićeve novele Panorama upućuje na starinski niz slika koji je predstavljao zemlje i gradove svijeta. Već istrošen oblik zabave svidio se naivnu i siromašnu dječaku. Njegov složen doživljaj panorame uvjetuje kompoziciju novele, u kojoj se razabire nekoliko semiotičkih slojeva. Slike kao kičast, lažan reprezentamen predstavljaju objekte – predjele, građevine i ljude iz raznih dijelova svijeta, a dječak ih povezuje s osobnim iskustvom ili predodžbama. Slika u njegovoj svijesti (interpretant) rađa podsvjesnu nadgradnju (novi reprezentamen) nepokretnih slika, koje u dječakovu snu oživljavaju, ali i vode u tjeskobne ishode uzrokovane njegovim siromaštvom ili strahovima dječjega sna. U nostalgičnoj mašti odrasla čovjeka daljnjom semiozom domišlja se životni tijek likova nekadašnje panorame. Taj posljednji sloj djeluje kao epilog s nekoliko priča smišljenih uz upamćene slike. Austrougarski reklamni trik, koji ni u provincijskim gradovima nije nailazio na odjek, ostvario je cilj u recepciji sarajevskoga dječaka jer je on nepokretne slike doživio kao potenciju – ispunivši ih vlastitim značenjima. Naličje panorame u trenutku njezina odlaska jest dječakova spoznaja da novac nažalost bitno određuje sudbine ljudi i njihovih tvorevina. Međutim, odrastao čovjek ne odriče se ni imaginacije kao najboljega dijela sebe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Književnost



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sanja Franković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi www.slavistickikomitet.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Franković, Sanja
Semioza slika u noveli Panorama Ive Andrića // Bosanskohercegovački slavistički kongres II. Zbornik radova 2 / Halilović, Senahid i Adijata Ibrišimović-Šabić (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet, 2019. str. 247-256 doi:821.163.4(497.6).09-32 Andrić I.
Franković, S. (2019) Semioza slika u noveli Panorama Ive Andrića. U: Halilović, S. (ur.) Bosanskohercegovački slavistički kongres II. Zbornik radova 2. Sarajevo, Slavistički komitet, str. 247-256 doi:821.163.4(497.6).09-32 Andrić I..
@inbook{inbook, author = {Frankovi\'{c}, Sanja}, editor = {Halilovi\'{c}, S.}, year = {2019}, pages = {247-256}, DOI = {821.163.4(497.6).09-32 Andri\'{c} I.}, keywords = {panorama, reklama, imaginacija, slike sna, semioza slika, mise-en-abyme}, doi = {821.163.4(497.6).09-32 Andri\'{c} I.}, isbn = {953-6050-14-5}, title = {Semioza slika u noveli Panorama Ive Andri\'{c}a}, keyword = {panorama, reklama, imaginacija, slike sna, semioza slika, mise-en-abyme}, publisher = {Slavisti\v{c}ki komitet}, publisherplace = {Sarajevo} }
@inbook{inbook, author = {Frankovi\'{c}, Sanja}, editor = {Halilovi\'{c}, S.}, year = {2019}, pages = {247-256}, DOI = {821.163.4(497.6).09-32 Andri\'{c} I.}, keywords = {panorama, advertisement, imagination, dream pictures, the semiosis of pictures, mise-en-abyme}, doi = {821.163.4(497.6).09-32 Andri\'{c} I.}, isbn = {953-6050-14-5}, title = {The Semiosis of Pictures in the Short Story Panorama by Ivo Andri\'{c}}, keyword = {panorama, advertisement, imagination, dream pictures, the semiosis of pictures, mise-en-abyme}, publisher = {Slavisti\v{c}ki komitet}, publisherplace = {Sarajevo} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font