Pregled bibliografske jedinice broj: 1042712
Otkrića u geometriji kroz vođeno učenje u razrednoj nastavi matematike
Otkrića u geometriji kroz vođeno učenje u razrednoj nastavi matematike // Zbornik sažetaka / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2018. str. 90-91 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1042712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otkrića u geometriji kroz vođeno učenje u razrednoj
nastavi matematike
(Discoveries in geometry through guided learning in
primary mathematics education)
Autori
Katalenić, Ana ; Dasović, Ana Izabela ; Horjan, Sara ; Igrec, Filipa ; Kišosondi, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka
/ Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2018, 90-91
Skup
8. kongres nastavnika matematika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.07.2018. - 05.07.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
razredna nastava matematike ; geometrija ; vođeno učenje
(primary mathematics education ; geometry ; guided learning)
Sažetak
U sklopu ovogodišnjeg Festivala znanosti održana je radionica s učenicima dvaju odjela četvrtog razreda osnovne škole u Osijeku pod nazivom „Pozdrav iz prošlosti – tajne geometrije“. Cilj radionice je bio da učenici dožive osjećaj matematičkog otkrića oslanjajući se na vlastite matematičke kompetencije. U ovom radu opisat će se vođeno učenje otkrivanjem kao strategija poučavanja, aktivnosti koje su provedene s učenicima te vrednovati provedba i ishodi radionice iz perspektive učitelja. Vođeno učenje otkrivanjem je strategija poučavanja primjerena u radu s učenicima mlađe školske dobi. Odgovornost učitelja je pripremanje materijala i uputa za rad te po potrebi usmjeravanje učenika u njegovom samostalnom radu prema vlastitom otkriću. Tijekom radionice učenici su istraživali pravilnosti u geometriji koje nisu dio redovitog nastavnog programa poput Pitagorinog poučka, Talesovog teorema o obodnom kutu nad promjerom kružnice, nejednakosti trokuta i zbroja unutrašnjih kutova trokuta. Učenici su trebali mjeriti duljinu, crtati okomite i paralelne pravce te osnovne geometrijske likove, poznavati odnos pravaca u ravnini, svojstva trokuta, pravokutnika i kvadrata te kutove i drugo. Sve planirane aktivnosti su uspješno provedene i učenici su svladavali postavljene zadatke. Smatramo kako je učenicima bilo korisno poznate koncepte i procedure primijeniti u istraživanju i otkrivanju matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ana Katalenić
(autor)