Pregled bibliografske jedinice broj: 1042711
Analiza rješenja jednog geometrijskog zadatka u kontekstu procjene matematičke darovitosti desetogodišnjih učenika pomoću Mat-dara
Analiza rješenja jednog geometrijskog zadatka u kontekstu procjene matematičke darovitosti desetogodišnjih učenika pomoću Mat-dara // Program & Book of Abstracts / Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Jukić-Matić, Ljerka (ur.).
Osijek, 2017. str. 61-62 (poster, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1042711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza rješenja jednog geometrijskog zadatka u
kontekstu procjene matematičke darovitosti
desetogodišnjih učenika pomoću Mat-dara
(An analysis of ten-year old pupils' solutions to a
geometrical task with regard to assessment of
mathematical giftedness using Math-gift)
Autori
Vinković, Marta ; Katalenić, Ana ; Kolar-Begović, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Program & Book of Abstracts
/ Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Jukić-Matić, Ljerka - Osijek, 2017, 61-62
Skup
The 6th International Scientific Colloquium Mathematics and Children founded by Margita Pavleković
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2017. - 27.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
daroviti učenici ; matematička darovitost ; izvanškolska aktivnost ; obrazovanje učitelja ; Mat-dar
(gifted pupils ; mathematical giftedness ; extracurricular activity ; teacher studies ; Math-gift)
Sažetak
Prepoznavanje i podrška darovitim učenicima je odgovornost obrazovnog sustava kako stoji u Nacionalnom okvirnom kurikulumu. Margita Pavleković je 2003. godine utemeljila Malu matematičku školu kao izvanškolsku aktivnost za desetogodišnje učenike s posebnim interesom za matematiku pri Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Studenti završne godine učiteljskog studija rade s učenicima u sklopu nastave izbornog kolegija Matematika i nadareni učenici. Pavleković, Zekić-Sušac i Đurđević su izradili ekspertni sustav Mat-dar za prepoznavanje matematičke darovitosti kod desetogodišnjih učenika. Ekspertni sustav svrstava učenika u jednu od četiri kategorije: (1) potencijalno daroviti učenik, (2) učenik iznadprosječnih matematičkih sposobnosti, (3) učenik prosječnih matematičkih sposobnosti ili (4) učenik s nedovoljno razvijenim sposobnostima za matematiku. Prikazat ćemo učenička rješenja jednog geometrijskog zadatka u kontekstu procjene matematičke darovitosti učenika. Rezultati su pokazali odstupanja u procjeni studenata i ekspertnog sustava te kako su učenici svrstani u više kategorije uglavnom bolje riješili zadatak nego učenici svrstani u niže kategorije. Potrebno je detaljnije istražiti razloge odstupanja i načine kako poboljšati procjene studenata te kako rješavanje geometrijskih zadataka može ukazati na matematičku darovitost učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek