Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1042514

Razvijanje osjećaja za broj prema usporedbi nacionalnoga, Montessori i Waldorfskog kurikula za matematiku u nižim razredima osnovne škole u Hrvatskoj


Katalenić, Ana; Pavleković, Ivana; Tumir, Ivona
Razvijanje osjećaja za broj prema usporedbi nacionalnoga, Montessori i Waldorfskog kurikula za matematiku u nižim razredima osnovne škole u Hrvatskoj // Knjižica sažetaka / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 180-181 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1042514 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvijanje osjećaja za broj prema usporedbi nacionalnoga, Montessori i Waldorfskog kurikula za matematiku u nižim razredima osnovne škole u Hrvatskoj
(The Development of the Number Sense Through the Comparison of the National, Montessori, and Waldorf Curricula for the Primary Mathematics Education in Croatia)

Autori
Katalenić, Ana ; Pavleković, Ivana ; Tumir, Ivona

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjižica sažetaka / Kolar Billege, Martina - Zagreb, 2019, 180-181

ISBN
978-953-8115-65-3

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Montessori obrazovanje ; osjećaj za broj (eng. number sense) ; osnovnoškolska matematika ; usporedba kurikula ; Waldorfsko obrazovanje
(curriculum analysis ; number sense ; Montessori education ; primary school mathematics ; Waldorf education)

Sažetak
Preporuke Vijeća Europe o ključnim kompetencijama za cjeloživotno obrazovanje uključuju matematičku kompetenciju koja se temelji na sposobnostima računanja i znanju o brojevima. Teorijski okviri međunarodnih istraživanja PISA i TIMSS te hrvatski nacionalni kurikulu sadrže komponentu rada s brojevima. Brojevi su važan dio matematičkog obrazovanja u nižim razredima osnovne škole i neizostavni su u brojnim aspektima profesionalnog i društvenog života. Pojam osjećaj za broj (eng. number sense) motivira istraživanja s različitim fokusom i pristupom. Psiholozima je zanimljiv urođeni osjećaj za broj. Metodičari su ispitivali kako je osjećaj za broj povezan s uspjehom i sposobnostima u matematici te istraživali i dizajnirali aktivnosti koje razvijaju osjećaj za broj. Dunphy (2007) je pisao kako je osjećaj za broj pojam koji se teško definira. Osjećaj za broj odnosi se na razumijevanja, vještine i stavove o broju koji nadilaze sposobnosti rada s brojevima u svakodnevnim situacijama. Rezultati hrvatskih učenika na međunarodnim istraživanjima i nacionalnim ispitima te odgovori studenata učiteljskih studija na testu koji je osmislila autorica, ukazuju na slabije sposobnosti u radu s brojevima. Iskustvo autora s alternativnim obrazovnim sustavima, Montessori i Waldorf, potaknulo je ispitivanje kako pojedini kurikuli podržavaju razvijanje osjećaja za broj u kontekstu matematičkog obrazovanja u nižim razredima osnovne škole u Hrvatskoj. Pregledom znanstvene literature pronađeno je nekoliko teorijskih okvira koji tumače pojam osjećaja za broj (Andrews i Sayers, 2015 ; Dunphy, 2007 ; Howell i Kemp, 2010 ; Yang, 2005). Uspostavljen je okvir za usporedbu kurikula koji se sastoji od deset prepoznatih komponenti osjećaja za broj. Rezultati pokazuju kako hrvatski kurikulu u usporedbi s alternativnim kurikulima podbacuje u komponentama povezanima s veličinom broja, uzorcima i stavovima o broju. Nadalje, ishodi učenja u hrvatskom kurikulu, a koji pripadaju komponentama povezanima s odnosima, prikazima, računanjem i primjenom broja, nefleksibilni su, ograničeni i rutinski. Razvijanje osjećaja za broj, u odnosu na uvježbavanje procedura, može se ostvariti aktivnostima važnima za komponente osjećaja za broj, a podzastupljenima u hrvatskom kurikulu. Smatramo kako obrazovanje budućih učitelja i učitelja u praksi o alternativnim pristupima matematičkom obrazovanju može doprinijeti učenju i poučavanju koje razvija osjećaj za broj.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ana Katalenić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Katalenić, Ana; Pavleković, Ivana; Tumir, Ivona
Razvijanje osjećaja za broj prema usporedbi nacionalnoga, Montessori i Waldorfskog kurikula za matematiku u nižim razredima osnovne škole u Hrvatskoj // Knjižica sažetaka / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 180-181 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Katalenić, A., Pavleković, I. & Tumir, I. (2019) Razvijanje osjećaja za broj prema usporedbi nacionalnoga, Montessori i Waldorfskog kurikula za matematiku u nižim razredima osnovne škole u Hrvatskoj. U: Kolar Billege, M. (ur.)Knjižica sažetaka.
@article{article, author = {Kataleni\'{c}, Ana and Pavlekovi\'{c}, Ivana and Tumir, Ivona}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {180-181}, keywords = {Montessori obrazovanje, osje\'{c}aj za broj (eng. number sense), osnovno\v{s}kolska matematika, usporedba kurikula, Waldorfsko obrazovanje}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {Razvijanje osje\'{c}aja za broj prema usporedbi nacionalnoga, Montessori i Waldorfskog kurikula za matematiku u ni\v{z}im razredima osnovne \v{s}kole u Hrvatskoj}, keyword = {Montessori obrazovanje, osje\'{c}aj za broj (eng. number sense), osnovno\v{s}kolska matematika, usporedba kurikula, Waldorfsko obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kataleni\'{c}, Ana and Pavlekovi\'{c}, Ivana and Tumir, Ivona}, editor = {Kolar Billege, M.}, year = {2019}, pages = {180-181}, keywords = {curriculum analysis, number sense, Montessori education, primary school mathematics, Waldorf education}, isbn = {978-953-8115-65-3}, title = {The Development of the Number Sense Through the Comparison of the National, Montessori, and Waldorf Curricula for the Primary Mathematics Education in Croatia}, keyword = {curriculum analysis, number sense, Montessori education, primary school mathematics, Waldorf education}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font