Pregled bibliografske jedinice broj: 1042514
Razvijanje osjećaja za broj prema usporedbi nacionalnoga, Montessori i Waldorfskog kurikula za matematiku u nižim razredima osnovne škole u Hrvatskoj
Razvijanje osjećaja za broj prema usporedbi nacionalnoga, Montessori i Waldorfskog kurikula za matematiku u nižim razredima osnovne škole u Hrvatskoj // Knjižica sažetaka / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 180-181 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1042514 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje osjećaja za broj prema usporedbi
nacionalnoga, Montessori i Waldorfskog kurikula za
matematiku u nižim razredima osnovne škole u
Hrvatskoj
(The Development of the Number Sense Through the
Comparison of the National, Montessori, and
Waldorf Curricula for the Primary Mathematics
Education in Croatia)
Autori
Katalenić, Ana ; Pavleković, Ivana ; Tumir, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka
/ Kolar Billege, Martina - Zagreb, 2019, 180-181
ISBN
978-953-8115-65-3
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Montessori obrazovanje ; osjećaj za broj (eng. number sense) ; osnovnoškolska matematika ; usporedba kurikula ; Waldorfsko obrazovanje
(curriculum analysis ; number sense ; Montessori education ; primary school mathematics ; Waldorf education)
Sažetak
Preporuke Vijeća Europe o ključnim kompetencijama za cjeloživotno obrazovanje uključuju matematičku kompetenciju koja se temelji na sposobnostima računanja i znanju o brojevima. Teorijski okviri međunarodnih istraživanja PISA i TIMSS te hrvatski nacionalni kurikulu sadrže komponentu rada s brojevima. Brojevi su važan dio matematičkog obrazovanja u nižim razredima osnovne škole i neizostavni su u brojnim aspektima profesionalnog i društvenog života. Pojam osjećaj za broj (eng. number sense) motivira istraživanja s različitim fokusom i pristupom. Psiholozima je zanimljiv urođeni osjećaj za broj. Metodičari su ispitivali kako je osjećaj za broj povezan s uspjehom i sposobnostima u matematici te istraživali i dizajnirali aktivnosti koje razvijaju osjećaj za broj. Dunphy (2007) je pisao kako je osjećaj za broj pojam koji se teško definira. Osjećaj za broj odnosi se na razumijevanja, vještine i stavove o broju koji nadilaze sposobnosti rada s brojevima u svakodnevnim situacijama. Rezultati hrvatskih učenika na međunarodnim istraživanjima i nacionalnim ispitima te odgovori studenata učiteljskih studija na testu koji je osmislila autorica, ukazuju na slabije sposobnosti u radu s brojevima. Iskustvo autora s alternativnim obrazovnim sustavima, Montessori i Waldorf, potaknulo je ispitivanje kako pojedini kurikuli podržavaju razvijanje osjećaja za broj u kontekstu matematičkog obrazovanja u nižim razredima osnovne škole u Hrvatskoj. Pregledom znanstvene literature pronađeno je nekoliko teorijskih okvira koji tumače pojam osjećaja za broj (Andrews i Sayers, 2015 ; Dunphy, 2007 ; Howell i Kemp, 2010 ; Yang, 2005). Uspostavljen je okvir za usporedbu kurikula koji se sastoji od deset prepoznatih komponenti osjećaja za broj. Rezultati pokazuju kako hrvatski kurikulu u usporedbi s alternativnim kurikulima podbacuje u komponentama povezanima s veličinom broja, uzorcima i stavovima o broju. Nadalje, ishodi učenja u hrvatskom kurikulu, a koji pripadaju komponentama povezanima s odnosima, prikazima, računanjem i primjenom broja, nefleksibilni su, ograničeni i rutinski. Razvijanje osjećaja za broj, u odnosu na uvježbavanje procedura, može se ostvariti aktivnostima važnima za komponente osjećaja za broj, a podzastupljenima u hrvatskom kurikulu. Smatramo kako obrazovanje budućih učitelja i učitelja u praksi o alternativnim pristupima matematičkom obrazovanju može doprinijeti učenju i poučavanju koje razvija osjećaj za broj.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ana Katalenić
(autor)